|
|
|
|---|---|
|
när ja putsade på min skönhets motor såg ja att de stog rolls royce på en liten plåt bit nära vanosen va e de för dynga engelsk skit i mitt fadersåk e de nån som vet varför nått sammarbete el? burt | |
|
De är de som tillverkat vanosen i din bil. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
uch nu måste ja sälja den eller plocka bort vanosen=) burt |
|
|
Hehe. Sachs gör också vanos till din bil. Men som jag förstått det så är de en klenare variant. sök på ämnet och du hittar massor. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Sachs är den nya och förbättrade vanosen. Länk |
|
|
det gäller M3 E36 3,2l Länk |
|
| Men vadå...har alla 93:or Rolls Vanosen då eller? | |
|
Alla M3 E36 fram till -97 har RR vanos. Därefter Sachs. Om vanos har bytts på en äldre bil så sitter där troligtvis en Sachs. Kommer inte ihåg exakt fr.o.m. vilken månad -97 som de ändrade... /Fredrik |
|
|
Så man ska ha sachs då? Fick för mig att RR var den bättre varianten. Länk |
|
rocketboy |
Min M coupe som ska vara en 99 har rr vanos, hur kommer det sig. Vad exakt är det som går sönder i vanosen när/om den pajar. |
|
Mer exakt vart sitter denna plåtbit där det står RR ?? jag måste kolla om jag oxå har det =( (pinsamt men jag vet inte ens vart vanosen sitter... |
|
| RR vanosen sitter original på E36 upp till 97 de är den vanosen som brukar gå sönder o när den gör de så byter man till sachs skylten står på vanosen som sitter i framkant på toppen har du fortfarande original vanos på en 93a borde den rassla ganska högt tycker jag be någon kolla upp det.För går vanosen i sönder kan de bli ännu dyrare än att byta den innan haveri | |
|
m3an har rullar 20000 o de e inga oljud från vanosen skulle de va onormalt ?????? burt |
|
|
m3an har rullat 20000 o de e inga oljud från vanosen skulle de va onormalt ?????? burt |
|
|
m3an har rullat 20000 o de e inga oljud från vanosen skulle de va onormalt ?????? burt |
|
|
|
|
|
|
oj de e ja o boklöv=) burt |
|
|
Nja det är ju bara 3.2 motorn som har problem med rr vanosen. På 3.0 motorerna så verkar ju vanosen hålla som den ska! mvh larsson |
|
|
de lät bättre för bmw örat de finns väl ren satser till dom för nån tusing tycker de verkar som vissa tror m motorerna e lika känsliga som balsaträ =) burt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.