|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett sådant konstigt ljud ifrån automatlådan. det låter ungefär som när man var liten och satte en kartongbit på cykeln för att få smatterljud. detta lite mer "bubblande" ljud. den går ifas med hastigheten. låter mest på höga varv. ett dovt smattrande kommer redan i 50km/h och ökar hela tiden. vid 110 så låter det förjävligt i hela kupén och i olagliga hastigheter avskyvärt! nån som har några tips innan jag lämnar in bilen på bmw? mvh kalle söderqvist | |
|
Ingen som har någon aning? Har hört ljudet förut i en Mercedes, då var det vajern ifrån hastighetsmätaren som höll på att gå av. Fråga: Går hastighetsmätarvajern till automatlådan på bmw eller till bakhjulen? |
|
|
Jag vet inte om jag har fel men jag har hört att de sitter elektronisk hastighetsmätare i dom där |
|
|
Har du kollat under bilen? med lite tur är det bara en värmesköld eller nåntin som hänger ner och tar i kardnaxeln.. Kan inte förstå varför du skulle pressa upp bilen i olagliga hastigheter om du inte är säker på att den är "kry". Om det var min bil skulle den åkt kortaste vägen till auktoriserad verkstad.. |
|
|
Får kolla om det är någon värmesköld som ligger och dallrar. sedan så får det bli verkstad. du här en poäng där Daniel. (-; |
|
|
Hej! Har ett liknande problem.. Det låter konstigt från bakaxeln, ett vinande ljud. Har också Automat, kan det vara lådan tror ni? Mvh // John |
|
|
kan det vara !!!! Mvh/ Daniel |
|
|
Vinande bakaxlar är relativt vanligt på BMW! Brukar väldigt sällan resultera i ras, mest ett skönhetsfel... Kan hjälpa ibland om man byter olja i bakaxeln. Mvh |
|
|
hmm jag skulle säga att ljudet kommer ifrån den "gula lådan" som ligger precis brevid växelväljaren på min kärra... jävla skumt. iaf. |
|
|
Okej. har rullat upp kärran idag, hemma hos en polare. Så nu ska jag berätta vad som är trasigt, och varför det konstiga ljudet uppstod. Hardyskivan. Denna gummiskiva såg helt söndertrasad ut och det hängde tampar omkring den. utav centrifugalkraften så slungades dessa "tampar" runt och träffade isolering, plåtar mm. Eftersom att växelväljaren sitter typ fastskruvad precis över hardyskivan så kom ljudet precis upp i denna. Som vanligt några frågor. hur lång stund tar det att byta den på aukt. bmw verkstad och hur mkt kostar det. mvh kalle söderqvist. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.