AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.031

Har BMW E30 325iM diff?

Sida 1 av 2
är den diffad? Vad skilljer 325iM från en vanlig 325i förutom plasten?

säg inte sök har sökt men sökmotorn är så eg och värdelös. bmwpower borde skaffa vbulletin som zatzy har mycket bättre forums skript 8)

Om du söker på "325 AND diff" så får du svar på dina frågor. Det finns ingen BMW modell som heter 325iM. Folk som har 325:a med stora M-paketet brukar av någon anledning ibland kalla dem för iM.

/T.P.
Tycker för övrigt att detta är ett bättre forum. Skönt att slippa alla smilies och annat mög.

/T.P.
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Alla bilar är diffade..... men du menar väl om den har diffbroms, vilket den inte har. Det var extrautrustning med 25% differentialbroms.

Länk - E30 körmaskinen nr.1
trygg okish finns det någon sida där man kan se att tillbehör mm till denna bil?

Mig veterligen fanns det visst en iM både i 320 och 325...

/Johan
[CUL8ER]
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Nja, det har aldrig varit någon modell som BMW sålt. Det har bara blivit en benämning/beteckning för att bilen har det största M-Technicpaketet, och detta har nog inte BMW något att göra

robber > du kan ju alltid titta in på E30 Klubben, som för tillfället är under konstruktion men det kommer kompletta listor på all utrustning som fanns till E30, adress står nedan

oki tack grabbar ska besöka sidan tryggve.

Som sagt, om detta tvistar de lärde...

/Johan
[CUL8ER]
Det är inget att tvista om, har du någonsin sett ett registreringsbevis eller liknande som det står 325iM på? Finns ingen BMW modell som heter 325iM.

/T.P.
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Håller med dig T.P.

Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Mja, det säger ju inget. Jag har just köpt mej en Subaru som heter RX Special, men i pappren heter den Coupé Turbo av någon outgrundlig anledning...

Det finns 325:or med stora M-paketet (alltså plasten) tillvald. Sen finns det bilar med M-chassit (utan plast) tillvald. Sen finns det bilar med Sportinredningen tillvald. Och kombinationer av ovanstående.
Sen finns det iM bilar som har allt ovanstående. Speciellt för dessa bilar är svart innertak.

Sen om det är nåt fabriken eller svenska importören hittat på är en annan sak, det har jag inte koll på.

Kiip Spiiding!
Ok, ta fram en broschyr eller något liknande då. Finns inte. Min bil har allt ovanstående inklusive svart innertak (ja jag vet att det är en E36:a) men jag kallar inte den för 328iM för det. Samma sak gäller E39 med sportpaket. Inte heller den svenska importören har kallat den för 325iM, inte officiellt ialla fall vad de sa i hallen vet jag inte. Ett exempel på när den svenska importören mixtrar med modellbeteckningar är 318iS, men då står det både i regbevis, kataloger, tidningar mm. Dessutom så skiljer den sig från vanliga 318i, vilket inte den s.k. 325iM gör. Allt modellen (om man ska kalla den det) har är en del extrautrustning.

Återigen: Det finns ingen 325iM, sen så får folk kalla sina bilar vad de vill.

/T.P.
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
T.P. > det finns visst broschrer på E30, far min har alla som finns på E30 inkl Alpina, Hartge och AC Schnitzer. Och alla andra BMW modeller, han har nog samlat sen 70-talet. Har kollat lite i tillbehörskatalogen.... det finns ingen 325iM

Kallar inte BMW E39 med sport paket för M??? De säger ju tex 523iM själva iaf

/Johan
[CUL8ER]
Och gamla M535i. Finns inte de heller?

/Johan
[CUL8ER]
Trygg> kan inte du scanna in E30 brochyren och skicka till mig på robber@zatzy.com ?? vore jätte snällt om du hade möjligheten!

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
johan99: M535i (E28) är en M-bil...

7jonas
azkikr: Den är inte mer M-bil än nån annan som har M-paket

/Johan
[CUL8ER]
Johan99:

Finns ingen 523iM heller att folk KALLAR sina bilar för det rår inte jag för, kolla gärna på Länk

M535 E28 var en riktig modell. Den finns därför med i kataloger, prislistor, registreringsbevis och liknande. Precis som amerikanerna har haft E30 325iS och E39 540iS (vad detta har med 325iM att gör vet jag inte).

Återigen så finns det ingen 325iM, om du nu hävdar att den finns var kan man hitta info om den. Finns inget på tex www.e30.de. Den fanns inte med i "Alla bilar" varken 88 eller 89, varför? För att den inte finns så klart.

Jag förstår att du aldrig kommer att erkänna att modellen inte finns så är det lönt att argumentera vidare? Jag säger att den inte finns. Du säger att den finns. Jag säger ta fram fakta om den tex en katalog. Istället för att ta fram några fakta så fortsätter du att säga med en dåres envishet att den finns. Då kommer vi ingenstans, eller hur?

/T.P.
Tryggvesson: Visst finns det broschyrer på E30, det jag menade var att det inte finns på något som skulle heta 325iM.

/T.P.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.