AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.302

M3 3,2 Kompressor drar F355, F360 och 996 TT samt nästan en Diablo

Sida 2 av 4
Det gick undan kan man säga....

_____
Jämföra bilar hit och dit. ALLT man kan stöta på ute på gatan kan man jämföra sig med, vare sig det är en citroen med släp eller en vass hoj. får man däng så svider det rejält vare sig den har 2 eller 4 hjul... något med fler hjul hade svidit värst =). Gatreggat eller ej, finns han på gatan och han visar mig bakljusen så blir jag attans irriterad iaf och grämer mig inte över "fusk" eller att det var en hoj eller 4krafs, v8, v12, turbobil, bak/fram hjulsdrivet eller en dyrare än min. han var snabbare än mig och ingen har hindrat mig från att åka turbohoj eller liknande.

Alla är ett jämförbart hot!

Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Cannonball>>>Upprinnelsen till mitt inlägg här är mitt resonemang i en annan tråd(om RS6 och M5)...Och mitt "faktasnack" angående RS6 förmåga att "köra över" M5 i ett test i Teknikens Värld..

Främst är det trist(tycker jag)om M modellerna måste börja överladda oxå...Inte deras nisch måste jag säga.Sugmotorer av yppersta klass är det jag vill att dem ska göra OCH fortsätta med..
Hysteriskt om det blir så att BMW M måste trycka i turbo för att hänga i...INTE likt den avdelningen.

Återigen hoppas jag att så inte blir fallet..

Mvh Janne.

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Jag har så taskig uppkoppling, är M3:an bara med i 360 filmen eller?
Sanslöst ljud i den sexan...jösses!
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Sorry..jag är pantad...hela sidan handlade visst om M3:an...sorry!
Hjulafton!!
/K
Mosse: Ska du ladda ner något ta 355-filmen. Där är du både i M3:an och 355:an, skönt ljud som någon sa högre upp.

Håller med om att race:a, även på Autobahn i 250+ i innerfilen tyder på en viss saknad av spärr innanför pannbenet.

Blev förresten utmanad av en 740 (av annat märke) medelst gubbe i helgen. Då behöver man ju inte ens race:a för att köra ifrån ;)
Mosse: Ska du ladda ner något ta 355-filmen. Där är du både i M3:an och 355:an, skönt ljud som någon sa högre upp.

Håller med om att race:a, även på Autobahn i 250+ i innerfilen tyder på en viss saknad av spärr innanför pannbenet.

Blev förresten utmanad av en 740 (av annat märke) medelst gubbe i helgen. Då behöver man ju inte ens race:a för att köra ifrån ;)
Nu har jag inte kört bmw M3 E36 i 260 men växlar man upp till sexan i 260? Bara en stilla undran? Kolla i modena Videon.
Kan det vara möjligt?

Bmw har stjärnan under huven.
Ja omkring. Samma utväxling som en M3 3,0 men med ett högre varvstopp. Sök då detta har diskuterats in absurdum. Om den är chippad växlar man då mätaren gått förbi 280 km/h dvs ur tavlan :D
"Varför är det ingen som hävdar att det inte är en rättvis jämförelse när det är BMW:n som försetts med turbo?!? :-) Annars brukar det låta att man inte kan jämföra trimmade bilar med en original BMW och så vidare... Sätt en turbo på Diablon så skulle ni få se på grejor!"

Där får du en poäng av mig :)

Jovisst blev man lite impad av den M3:an, men den är ju trots allt trimmad så det känns inte som ngn bragd direkt, jocke sahlin hade ju gjort snask av dom dära bilarna..
Mest impad blev jag av dom andra bilarna man ser ju hur otroligt potent en de där supersportbilarna är.. Samma sak om ngn vråltrimmad saab knappt lyckas köra jämt med en M3 så visar ju det hur otroligt mkt potentare M3:an är redan som original.
Gustav >> Även om denna 360 Modena gick bäst av dom 3 dom testade, så är den fortfarande original eller?

Borde ju finnas mera hästar att hämta ur denna M3, undrar vilken kompressor och vilket laddtryck han kör med?

Var en här på Bmwpower för ett tag sen som monterade kompressor på sin M3 3,0 E36 och fick 468 hk på hjulen enligt honom själv. Då vet jag iofs inte om den var bromsad eller om det var G-tech testade hästar ;-)

Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Kan ej ladda ner filmen någon som vet om de tagit bort den eller?

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Robgus// Har samma problem... Försökte igår kväll men då var sidan riktigt slö och nu fungerar den inte alls :(

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Th
65
ThomasE
F21 M135i, -13
F31 330i, -16
Apropå snabba z3’or. Jag tittade in i ett garage Jönköping häromdagen. Där pågick ett mycket seriöst kompressorbygge där hela motorn anpassas för den planerade effekten….minst 600 hk. Han lovade att ha bilen klar till sommaren. Hoppas vi får se den på några träffar.
Så småningom lägger han upp lite info på Länk

/thomas
Ar
164
Arash
518i -93
VOlVO for life my ass.........har lust och skicka filmer till varenda volvo klubb det finn ....så dom ser hur en riktigt bil ser ut......
deras främsta fram gång har vart med autotechs "monster" allså den röda 850 R.....
JAG SKULLE VI SE HONOM KÖRA STRIPPEN MED DEN HÄR BMW...SÅ KANSKE DOM LÄR SIG ATT INTE DISSA BMW BLIR....

ant
filerna verkar var bortagna nu.
någon som kan tänka sig att läg dom på nån ftp eller liknande?
jag skulle var mycket glad om jag kunde få se dessa.

==========
Länk
One of One
Tjena... var fasen blev filmerna av?? Jag provar just nu att komma in så man kan få en underbar titt på filmerna.. men det vill sig inte... Jäklar!!!

"Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen"
Servern lär vara sänkt. Först tilll kvarn...
ant
filmerna verkar ha legat på samma server som sidan i övrigt. dock så kan ske det genrerade för mycket trafik för att dom skulle få ligga kvar på den servern?
hur stora var filmerna? kanske dom var så pass i storlek att det skuklle kunna gå att maila dom?
i så fall så är min mail anton.lillsund@telia.com

==========
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.