AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.305

M3 3,2 Kompressor drar F355, F360 och 996 TT samt nästan en Diablo

Sida 1 av 4
Imponerande filmer:

Länk

bilder:

Länk

Grym!

Det var bra fart i den där BMW:n och jäklar vilken sång det var i 355:an. Tyvärr så kunde jag inte ladda ner filmen där han körde mot 360:in, men jag överlever.

Där ser man vad lite överladdning kan åstadkomma med en M-bil ;-)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jo det gick ju undan kan man säga :)

Synd att de inte kunde hitta lite bättre platser att göra sina tester på :-(

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Den var smått imponerande. Undra vad motorn utvecklar.
Dom borde ju kört den i Dyno när dom mappat osv tycker man.

Bmw har stjärnan under huven.
Ta
124
Tabasco
330i Touring -01
Visst blir man sugen på kompressor. Kolla in det här företaget. De säljer ett "kit" för både 3.0 & 3.2 M3an.

Länk

Titta under BMW fliken.
Kompressor = supercharger.
Borde ju vara närmare 500 hk i M3an...?... Tyckte iofs att den gick näst intill jämnt med 360 Modenan, för att gå lite bättre mot Diablon... som sagt tidigare, bättre ställe att testa hade ju varit bra...

Det är endast 415 till 420 hk i bilen:

Länk
Håller med att körningen är galen. Tre meters lucka i 280 km/h är kanske inte att rekommendera, eller omkörning på fel sida i sådär 150 km/h relativ fart med övriga bilar.

Bortsett från det är det en imponerande bil. Undra hur den håller ihop?
Dani
Gustav: Ingen aning om hur länge den varit trimmad?? För jag antar att han är gasglad...skulle vara kul, som du själv sa, att få veta hur länge det håller..men även hur länge det hållit.

Man får dock en helt annan kick av att rejsa på "vanliga" vägar..me bilar som hinder..;)
Men givetvis dumt...hehe
Dani
Ngn som hört om den vita M3:an i USA, med turbo eller likn. på 800 hk?
Ngn som har adressen till den hemsidan?
Hehe, jag skue aldrig rejsa på vanliga vägar, avlyst bana gäller ;) ;) ;)
Lite bilder på motorrummet:

Länk

Länk

Länk

Om det där håller vore det perfekt. Man drar ju i princip allt med den bilen.
gu
394
gurr
M5 -95
pust.. helt färdig efter att ha sett "360-filmen" tre gånger. =)

haha.. o när han gliider om 996 turbon i 300 knyck.. hallå? =)

sleeper... om man säger så..
Det är den klart bästa BMW filmen jag sett i år. Helt otroligt.

Verkar ju itne bara vara att köra med den nya kompressorn:

"He has forged pistons and different head gasket to lower the comp. ratio. Then has bigger injector, different spark plugs, a mixer of ethanol to avoid detonation and so on "

Det visade sig vara en extremt snabb F360 det där:

" Don't forget that it is a very special fast F360. There were 3 shootouts with 3 different Modena, and this one was the fastest."
Varför är det ingen som hävdar att det inte är en rättvis jämförelse när det är BMW:n som försetts med turbo?!? :-) Annars brukar det låta att man inte kan jämföra trimmade bilar med en original BMW och så vidare... Sätt en turbo på Diablon så skulle ni få se på grejor!
bjoerck: det är ju faktiskt inte rättvist att jämföra bilarna. Men kul att se en M3 som går så bra ändå =)
I min värld ligger inte en M3 i samma liga som de bilarna den körde emot iallafall =) Även om M3an kör ifrån de...
På samma sätt som ja aldrig skulle ta en saab turbo före en m3 även om den skulle gå 3 gånger värre =)

Men M3 med kompressor har man velat haft många gånger helt kalrt =)
Riktigt nice filmer.

mvh larsson
dlarsson: Ja, ett visst mått av underhållning fanns det i filmerna trots förarnas pubertala mentalitet.
Bjoerck: "Varför är det ingen som hävdar att det inte är en rättvis jämförelse när det är BMW:n som försetts med turbo?!? :-)"

Ja, det är ju fusk! *asg*

Jag gav en liten hint om detta i mitt första inlägg, men jag fick ingen respons :-)

*väntar på sugmotorplutonen*
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok...Jag får väl "ta på mig" som fanbärare i "sugmotorplutonen";)),det jag hävdar nu igen är att(som jag skrev tidigare i ett inlägg) att så fort man trycker dit överladdning på en M-bil så finns det ju ABSOLUT ingen konkurrens i bilarnas värld...Rymdfärjor ligger betydligt närmare till hands att jämföra med..He,he..
Återigen så finns det ingen anledning att överladda någon M-bil,det blir ju fusk helt klart >>>Flåklypa,bjoerck ;))))

Mvh Janne.

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag vet att det experimenteras med E46 M3 biturbo(hållbart!) och effekter mellan 400 och 500 hk... Snart på en bensinstation nära dig så fort jag vet något mer:)
Mvh
Asken
Apropå sleeper.
Hammarströms röda M3'a som körs på strippen (tror han körde 10.80 i somras) ser ju ganska orginal ut förutom Turbocenter loggan och M/T bakdäcken på strippen (såg ut som bakdäcken låg direkt emot skärmkanterna)
Grym bil det där!

//WIlle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.