|
|
|
|---|---|
|
Jag fick anmärkning på besiktingen idag. glapp spindelled höger fram. Spindelleden är en del av länkarmen på E46 så de blir ju lite kostsamt. De är redan bytta vid 5000 mil på garanti. Nu har bilen rullat 9000 mil. Till saken, är det någon som bytt en eller båda länkarmarna själva? Tydligen måste man byta några bussningar samtidigt. Delarna i sig är inte direkt dyra. kring 2400 kr per sida på bmw. på mekonomen ännu billigare. Eller är de någon som har en verkstads manual som kan faxa mig kapitlet om länkarms byte? Tacksam för hjälp. Bmw har stjärnan under huven. | |
|
Wendtan, Hur länge sedan bytte du länkarmarna? Mvh Anders S. |
|
|
Anders: De blev bytta 2001 mars 5:e. av bmw. Vid 5000 mil. Hurså? Audi förespråkar en livslängd på länkarmar på 20 000 mil. Bmw borde inte vara sämre hoppas jag. Bmw har stjärnan under huven. |
|
Len |
Finns förmodligen bmw-verkstäder som byter bara spindel-leden, ifall den överhuvudtaget går att plocka dän.Leden kostar ca 200. Jag fick bytt de yttre på båda sidor (E36), kostade totalt ca 1000kr. Ifall man tror att resten håller många mil till, så kan ju detta vara ett alternativ. När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
Len: Spindel leden sitter gjuten in i bär/Länk armen. Den går allså inte att plocka dän. Jag vet att de var lösa på e36 men de är en helt ny konstruktion på e46. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Jo, jag tänkte bara vad Bmw säger om livslängden på dessa? När du bytte, så var det väl till de nya som skall vara kraftigare. Ska dessa verkligen inte hålla mer än 4' mil? P.s Såg en "Bmw-originaldelar" - reklam. Undrar om det inte stod nåt om 2 år / fabrik eller kvalitetsgaranti av nåt slag.... Osäker. Mvh Anders S. |
|
|
Anders: Ja de var den förstärkta varianten. Och Tack vare Förenade bil Fosie så går de på garantin igen :) Det märktes inte alls på bilen dock, blev chockad när besiktnings mannen visade glappet som var påtagligt. Priset för byte på bmw går om någon undrar på 5200:- per sida. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.