|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått en känsla av att kombinationen manuell låda i E34 530i och 540i samt ASC+T är mycket ovanlig, minns inte att jag sett det nån gång? Nu är det ju inte så vanligt med manuell låda i några av dessa bilar men de som har saknar (nästan) alltid ASC+T. Fanns ASC+T bara i kombination med automat till E34 eller är jag ute och cyklar? Någon som har E34 V8 med manuell låda och ASC+T? Micke | |
|
Dom flesta manuella på börsen verkar ha antispinn, sen om det är antisladd eller bara antispinn är jag inte säker på. Mvh Anders S. |
|
| Jag har det på min bil... | |
|
Jag har iofs mest tittat på Touring-modellerna. Drömmen är att hitta en fin 540i Touring med manuell låda och ASC+T. Finns några E39:or. Tyvärr är skatten för hög för en sån bil här i Finland. Micke |
|
|
Finland är fel land att bo i om man vill kunna köpa bil billigt tyvärr. Fick du med dig din 528 utan avgifter eller blev du pungslådd?` Hade en 530i 93:a förut utan ASC+T, köper aldrig en BMW utan ASC+T och kör på vintern igen.... /Simon |
|
|
Har ASC+T på min 540, finns just nu en 540i Touring E34 6vxl-96 med ASC+T till salu på BMW.de Länk Hade föredragit att ha diffspärr istället för ASC så hade sluppit att det spinner på ett hjul när jag kopplar ur systemet men man kan inte få allt. Mvh Stephan |
|
|
Stephan735i: är det en sen 95:a du har, hade för mig att 540 slutade tillverkas 95, men jag kan ju ha fel. I så fall modellguiden med.... spar till en.... Länk |
|
|
Jag hade både manuell och Asc+T på min 530i Touring-94. www.uphillracing.com |
|
|
LNBT: den är tillverkad 1995 men är av 1996 årsmodell den sista 540i 6vxl-96an tillverkades i november 1995 enda Europabilen den månaden, endast 62st 96or allt som allt. Modellguiden gäller Sv-sålda min är import precis som alla 6växlade 540. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.