AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
460

Nervöst centrallås

Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
När jag låser så låser det upp direkt vid första försöket. Andra gången låser det utan 'studs'. Händer även att det låser-låser upp-låser.

Solenoiderna i dörrar/baklucka som strular? Går det att koppla ur alla utom förardörr?
Ok, jag tror jag vet vad felet är. Det är så att man kan justera c-låset. Ta lös dörrsidan på förardörren, där ser du soleoniden. den är fäst i två skruvar, om du lossar dessa så kan du justera soleoniden lite fram och tillbaka...testa med det, det hjälpte mig vid exakt samma fel!
He
24
Hernan
525i -91
Precis så var min 525:a också, på min bil var det en kabel i kabelhärvan till bakluckan som gått av.Kablarna går på vänster gånggärn till bakluckan ,titta där och mot hatthyllan.Man får ta bört höljet till kablarna för att se.På min hade det gått av nära hatthyllan ,det är ett vanligt fel enligt Bmw där jag fick det här tippset.
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Tack för alla svar. Jag börjar med att kolla bakluckan.
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Rev ned klädseln på bakluckan och kollade kabeln. Den kändes och såg ok ut. Försökte koppla ur motor/styrning till bakluckan men det var trångt som ***** och utan riktiga verktyg så gav jag upp.

Hur får man loss dörrsidorna förresten? Såg inga skruvar...
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Sitter 1 skruv bakom en plugg bakom öppningshandtaget och 1 skruv bakom sidobackspegelkontrollen(om du har en sådan) högst upp på handtaget. Sedan är det bara att dra utåt försiktigt, den sitter med plastpluggar utmed sidorna och i nederkant. Uppe vid fönsterlisten skall det också dras utåt. Glöm ej låspinnen. Vid återmontering så måste den inre skaplisten tas bort först och sedan dit med dörrsidan och sedan trycka dit skraplisten igen.
He
24
Hernan
525i -91
Inte under klädseln på bakluckan utan på gånggärnet och framåt i bilen mot baksätet.Kablarna sitter med klämmor under hatthyllan där blir det brytningar när man öppnar/stänger bakluckan.
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Herman: Jag kollade kabeln hela vägen via gångjärnen. Var ju tvungen att riva ned klädseln av ren nyfikenhet. :=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.