AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.412

330 Ci -01 M-sportpaket 2, komfortpaket, 2900 mil.

Sida 1 av 2
oxbow
330 Ci -01 M-sportpaket 2, komfortpaket, 2900 mil.
Enbart med vinterdäck på orginalfälgarna (17")
Halvskinn med el-stolar och chrome-line paketet.

vad tror ni man ska ge för den bilen?
Ska köpa av en privatperson.

Dani
import?

ingen navi/tv? steptronic?

Men ligger väl runt 270-290 beroende på utr.
Om milen är så låga som det sägs vara...då är det ett bra köp.
Dessutom med m-pkt 2.
oxbow
den är svensksåld, ingen navi/tv.
Manuell låda.

Finns inte en enda repa eller stenskott på bilen.. har synat den i sömmarna.

hade tänkt lägga 275-280 på den. då gör jag inte bort mig va?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En BMWhandlare betala ca 225-235kkr in för bilen så 260-70 k privat måste väl vara ok.
oxbow
Nu har jag forskat lite mer i bilen.

Så här ligger det till.

Bilen är köpt 2001.. med komfortpaket och sportstolar m.m men utan m-sportpaket 2
sedan har den killen köpt till delar och satt dit m-sportpaket 2, så som växelspaksknopp, instegslister, front, bakkjol, vinge.

Summan... det är inte en äkta m-sportpaket 2 bil!

detta borde ju dra ner priset lite va?

Den har gått som demobil hos bmw i 4 månader innan den blev såld. 3 ägare i dagsläget.

Hur ser priset ut nu då ni som är mer insatta?

/Anders
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En handlare bryr sig inte så mkt om paketet. Det fanns f.ö. inte som fabriksmonterat tillval förräns årsmodell 02(prod from 09.01-) Min gissning tror jag håller.
Asken
oxbow
Ok.. men det är ju av en privatperson jag ska köpa av nu.
Är den värd 280 tusen?
Inga repor, inga stenskott.
Bilen är som ny i mina ögon.

En annan skum grej är att det inte är minnen i stolarna.
När kom stolarna med minne? trodde det var standar med minne när dom hade el-styrning.

Jag kanske ska vänta tills i sommar.. kanske det dyker upp fler bilar med m-sportpaket 2.

Asken har rätt angående paketet. Att sakerna finns på är ett plus, men fabriksmonterat eller ej spelar nog ingen roll. Tre ägare på en så ny bil är dock ett minus. Bra pris iallafall om du hamnar på 275'

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Minne var tillbehör from 01, std tom 00.07 produktion. Hoppa inte på första bästa bil. Det kryllar av extremt välutrustade 330ci med både navi h/k telefon PDC minnesstolar larm mm mm kolla bla www.bmw.de köper du där ser du till att få ett års nybilsgaranti, europlus:) Jag tycker inte den är värd 280kkr det är bilhandlarpris och du har inga garantier....
oxbow
Mmmm...

Har ny nybilsgaranti på den några månader.. alltid något.

Tidigare ägare på bilen.
1. Carlssons BIL i Örebro..2000-10-05
2. Nilsson i Stockholm.......2001-02-23
3. Gunhild i Stockholm......2002-10-15

Sattes ut på annons 2002-12-10

Ringde till Carlsson bil i örebro faktis och prata med säljare som sålde bilen.
Han skulle kolla upp vad herr Nilsson hade beställt och smällt på bilen.
För m-sportpaketet ingår det väl lite sportstötdämdare va?
Jag skulle iaf få en lista på grejer köpta i efterhand på den.

Måste säga att dom som köpt bilen inte har kvar den särskilt länge. *får dålig vibbar*

Ska titta på en annan BMW ikväll.
sv såld
330 Ci -01 . djupblå lack av något slag.
5400 mil
Navi
Tv
PDC
Skinn
El-stolar
Komfortpaketet
H/K hifi
17" sommar och vinterdäck

nackdel: inget m-sportpaket :(
undrar vad det kan kosta löst?
oxbow:
Den blåa verkar vara en bättre utrustad bil dock utan Mpkt men kan eftermonteras om man nu vill ha det. Det är garanterat billigare att eftermontera Mpkt än att eftermontera Navi,TvPDC etc .

Bara för att det är många?ägare(3st)på bilen så behöver det inte vara något minus. Men det kan dock vara bra om man kan ta kontakt med resp ägare för att höra deras version om varför sälja?2 privat personer på nästan 3K mil på en tre år gamal bil inte så farligt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Orientblå metallic, Länk Den har ännu lite mer utrustning än den du nämner.
Det sitter 15mm sänkt fjädring och styvare dämpre/ upphängning std på coupen från fabrik. Den kan man välja bort men är sällan gjort. du kan ju kolla på www.bmw.se under nybil på specen på 330Ci den har inte ändrats så mkt. Sen har nog sportpaketet 2 ännu mer sänkning men det är 02 du får titta efter sånt. Kolla bland sök inlägg på "E46" så får du lite koll på vad som är bilens svaga punkter. Bla läckande sstrålkastare (fukt), länkarmar fram samt lite annat.
Cab med paketet är rätt mkt mer som är inkluderat i det.
Länk
Mpaketet tycker jag själv tar bort bilens sleeper möjlighet, dvs visar mer än det döljer. Samt att man inte kan montera stänkskydd pga det också:)
Mvh
Asken
oxbow
starre:
Jo.. den har mer utrustning.
Men ett högre utgångspris. 325 tusen tror jag dom ville ha.
Ringde och sa att priset var för högt. Men då sänkte hon direkt och bad mig komma och titta iaf.

Tyvärr är m-sportpaketet ganska så avgörande för bilens utseende :/

Till den andra bilen (2900 milarn med 3 ägare) hade jag tänkt köpa 18" e46 m3-fälgar. sen hade jag varit ganska så nöjd.
Skulle vara navigator och stereo som man skulle kunna sakna.
Som Navigator har jag en ipaq+gps med lite programvaror.. men .. inget man använder varje dag direkt :/ sladdar och sugproppar.

Man kanske ska ta det lite lugnt iaf?
oxbow:
navi är guld värt:))visst funkar säkert med ipag+gps men det fungerar säkert enklare och bättre med orginal navin.

mkt utrustning är enligt mig i alla fall guld värt vid en ev försäljning senare.Kan säga att jag oxså tittade på en M3 utan navi men valde en med navi dock var den x-kr dyrare men det ångrar jag inte för en sekund.

Tydligen verkar det vara lite prutmån den blåa om jag förstod dig rätt vilket bådar gott.MEN det kommer flera tåg ha inte för bråttom det är ganska långt kvar till sommaren:))

oxbow
Asken:
mmm.. jag ska lägga ett lågt bud på 2900 milarn. får jag det tar jag den (265 tusen kanske)

Starre:
Jag vet inte hur många gånger jag svurit och lovat mig själv att nästa bil jag köper ska ha navigator! :D
vet du om den gamla navigatorn (lilla skärmen) har röst som pratar?
Vad tror du om färgen då? orientblå.. kan det vara något?

Nu säljer jag min nuvarande bil i veckan.. så jag får börja åka kommunalt.. så det kliar lite i plånboken att köpa en ny bil.
Ja den har en röst som pratar. Men har den inte den nya Navin om det är en -01a??

/Johan
[CUL8ER]
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
oxboq: ta GOD tid på dig att leta bil köp inte 1:a 2:a eller 3:e utan den som har allt du vill ha. Navin gör minst +15k på nyare bil. Jag tror att bil utan navi om ett par år är svårsåld. Om jag var du skulle jag inte ens buda på den. För mkt saknas för att det skulle kännas rätt. Du kan ju alltid hyra ngt kul från mabirent.se sålänge om du får abstinens. Orientblå är en riktigt vacker färg som dom behöver ett ditec för att må bra i längden:)
Widescreen navin kom from 02 på E46.
Asken
oxboq:jag svor oxså dyrt och heligt att nästa bil som jag köper ska vara med navi och nu har jag en bil med navi:))
Angående färgen så är den mkt snygg(har sett Askens:))och ja det är ide´ att lägga på ett lackskydd på bilen.
Med tanke på att du bor i stan så ved du aödrig om du kommer i tid eller inte med tanke på kollektiv trafiken:))
Men som både jag och Asken säger har inte för bråttom det går flera tåg.
oxbow
Tack för alla tips.

Var och tittade på den orientblåa 330Ci med navi/tv skinn, elsportstolar, komfortpaket.
17" vinter och 17" sommar.

Men.. en fråga.
när kom bi-xenonljus. alltså både hel o halvljus med xenon.
För på denna 01:a fanns det inte.

295 tusen ville dom ha.
Nu tror ju jag att man kan lägga lägre bud. dom har haft den på annons i 2 månader nu och den kostade visst killen 10 000 kr per månad (han måste ha belånat hur mycket som helst!)

Fast... jag är fortfarande sugen på den jag skrev om högst uppe.
oxbow
starre:
Ha ha.. du gjorde det? nu har du både navigator och ball bil :) kan inte bli bättre antar jag!

Kollektivtrafik litar man inte så mkt på. :P
till jobbet tar det 22 minuter med bil och allt mellan 1 till 1,5 timma med tunnel-pendel-buss (långt till jobbet)
Gotta have a car!
oxbow:
bi-xenonljus kunde man köpa till redan på 01, om man vill kan man byta till bi-xenon ljus vet inte vad det kostar.

Har du nån länk till bilen?

jo bättre kan det bli...........men inte så mycket bättre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.