|
|
|
|---|---|
|
Är nästan helt övertygad om att min bränslepump är på G att ge upp. Har läst lite om bränslepumpen. Men är lite osäker om det finns 2? Och vilken det är man ska byta. En i tanken och en utanför är det jag förstått. Vilken ska man byta? HAr en 540 -93 /marvin V8 Newton Power | |
|
Är det 2 i min också ? hur kommer man åt den i sånna fall ?! /Mvh Göran |
|
| Hur vet du att den är på väg att ge upp??? | |
|
Jag har en 525 -95 som jag har rotat en hel del i bränslesystemet på. Jag tror att din tank (plast va?) ser likadan ut som min och i så fall har du nog bara en pump, nämligen den i tanken. Jag har f.ö. en begagnad bränslepump liggande om det kan vara av intresse? Micke |
|
|
Jag Kollade oljepumpen för någon vecka sen (skruvarna (satt löst )) När jag tog bort tråget på v8a så hittade jag ett filter eller något liknande som satt på höger sida om motorn Frågan Är det ett filter eller något annat det såg ut som en bränsle pumt till en gammal 02a förgasarmotor Bmw = Kvallite och Känsla Länk |
|
|
OK, Bytte bränslepump igår, den i tanken. Tog ca 2 timmar inklusive åka till OK o Köpa slangklämmor ganska lätt ingrepp dessutom. Bilen beter sig mycket bättre nu. Tycker att det garanterat var värt 2250 Kr. Anders R: Hur jag märkte att den var på väg att ge upp var att när man hade lite soppa i bilen var den segstartad samt när det var kallt ute. /Marvin V8 Newton Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.