AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
729

Motor vid strålkastarna?

Vad är det för "motor" eller "solenoid" som sitter vid strålkastarna? Mellan hel & halv lyktan, är det för ljusinställning? Eller för att justera ljuset när man har släp?
Var sitter reglaget inne i kupen för detta?
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
På E34 sitter reglaget till höger om ratten (på min iaf). Har den funktion som du gissade.

------------------
Always Diesel
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Om du har xenon så är det motorn för automatisk nivåreglering av halvljuset. Den styrs av hur nedlastat bilen är fram respektive bak, t ex om du skule ha tung last bak i bilen.

Något reglage i kupen för detta finns inget, den fungerar som sagt automagiskt.

Magnus

(automagiskt, samma sak som automatiskt, fast smartare ;-))
Men var?...det är mycket till höger om ratten, vid blinkspaken, eller under till, jag har bara en balanskontroll för ljudet där.
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
På min så har jag manuell styrning av nivån och ingen xenon. Där sitter reglaget bredvid instrumenteringen (vänster om dimljus knappen till höger om ratten). En vertikal ratt. Så saknar du knappen så är det väl automagiskt även för dig ;)

------------------
Always Diesel
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det finns ingen E34 med Xenonlysen... Vad jag sett så finns inte heller någon automatisk nivåreglering av lysena... Men på min 525i -90 sitter det ett litet hjul på samma ställe som RONTE beskriver. Med den kan du ställa halvljuset i höjdledd.
På min 525-88 är det enligt instruktionsboken automatisk nivåreglering av lysena.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.