AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
924

Ny Regplåt!

PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Är det någon mer än mig som har hört att det ska komma en ny reg.plåt i April-Maj. En lite större EU anpassad skylt med inbyggt S-Märke.
Jag har inte hört någonting, och det borde jag ha gjort om det var sant. Säkert bara ett rykte.

/T.P.
PP
218
PP
BMW 320i Touring -07
Det stämde ser jag nu.

Länk
Såg också det, var presic inne på vv:s hemsida, man ska inte vara så snabb alltid.

/T.P.
Hoppas att de är snyggare än öststatsskyltarna vi har nu.

/T.P.
Om det blir med inbyggd S-märkning lär de knappast bli snyggare...

/Johan
[CUL8ER]
markus00
jag tycker dom vi har nu är riktigt snygga snyggare än modellen före iallefall...
På Åland finns snygga regplåtar! Titta här:

Länk

Här är lite fler:

Länk
Sc
89
Schwabinger7
330i - E92 - 2008
Jag tycker att det är bra om de inför det nya måttet (520x110mm) då slipper man iaf byter skylthållare på sina ny-importerade bilar... :-P

Hälsningar
Stephan
hmmm, jag har en kromad skyllthålare som jag köpte i tyskland för jag tycke att krom var snyggare än en vanlig bilhandlares skyllt och jag kommer bestämd ihåg att den var 505mm lång. Alltså Schwabinger7 önskan kommer nog inte uppfyllas....:-)

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Man kan undra varför det införs just nu? Det borde ha införts direkt när vi gick med i EU. Kan det ha något att göra med EMU valet i höst? Jag tror det gynnar ja sidan om det blir EU symboler på många bilar.

Är det någon som vet om det blir tillåtet att ha en skylt utan EU-symbol fram men ha en skylt med EU-symbol bak? En lång skylt får nog inte plats på min bil fram.

/Anders
FYI.

Lite info.

"Hej

Jag har blivit ombedd att svara på din förfrågan beträffande så kallade EU-skyltar.

Som du i ditt e-mail skriver var avsikten att införa EU-skylten från och med den 1 mars 2003. Tyvärr har den ursprungliga tidsplanen inte kunnat hållas vilket har inneburit att startdatumet har flyttas fram. Att skyltarna kommer införas är dock klart.

Vägverket avvaktar för tillfället svar angående en remiss från ett flertal remissinstanser. Slutadatum för remisssvar är den 7 mars 2003.

Som läget är just nu hoppas vi att kunna påbörja produktion av den nya EU-skylten från och med den 1 april 2003.

Du får gärna kontakta mig om du har flera frågor.

Med vänlig hälsning

Mikael Andersson
..................................................................
Informatör
Vägverket
Trafikregistret, avd Marknad.
Telefon direkt: 019-197669
Telefon växel: 019-197500
Fax: 019-262612
E-post: mikael-p.andersson@vv.se
"
:)

Sc
89
Schwabinger7
330i - E92 - 2008
----->> Z3c 4ever!

Vi bytte ju från vanliga till eu-skyltar i Tyskland för ungefär 4-5 år sedan, och den gamla skylten har måttet 505x110mm sen är det så att eu-skylten är det inte något krav på. Så i dagsläget får du välja även i T-land om du vill har med eller utan eu-märke, så jag antar att du fick en hållare för skyltar utan eu-märke. På min bil som jag omregistrerade i dagarna satt det iaf ett eu-skylt med måttet 520x110mm på...
....j***a vad petig tysken är igen... sorry..

Hälsningar
Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.