|
|
|
|---|---|
|
Jag har vibrationer i bilen, en 88:a 535, som kommer och går. Det här fenomenet uppkom helt plötsligt en dag. Exempelvis så åker jag i 120 och känner då kraftiga vibbar bromsar in och stannar för att sedan återgå till 120 och upptäcka att vibbarna är borta helt. Vad är det som händer. Jag fattar ingenting. | |
| snö i "fälgbanan"? neee, kanske inte. den brukar man få skrapa loss. | |
|
Anliggande broms? Har varit med om ett liknande fenomen på min bil. Först misstänkte man dåliga bussningar eller obalanserade hjul. Men så nöp en bromskolv åt på vänster fram och efter att ha renoverat denna försvann det mystiska vibbarna också. Vet också andra som varit med om samma sak, på andra bilmärken. Kolla om något hjul känns varmare än övriga när du kört en runda, för i så fall ligger bromsen emot där, och kan skapa vibrationer när man kör. |
|
|
Det är inte snö i fälgbanan. Det har jag kollat. Vibbarna kan utebli vissa dagar och rätt vad det är så börjar det att vibrera. Det vibrerar riktigt ordentligt. Växelspaken fladdrar t.o.m. Jag var tvungen att stanna första gången det hände för jag trodde att jag höll på och tappa ett hjul. |
|
|
Det är som Davve säger om att bromsarna kan ligga an. Hade själv det problemet. Kolla oxå så inte ditt däck är ovalt eller om du har glapp ngnstans, har varit med om det oxå. MVH: Zander |
|
| Jag hade samma problem, det skakade så man trodde bilen skulle trilla isär. Det var vänster ok som kärvade för mig med. Felet kom och dök upp lite då och då. För mig räckte det att smörja kolven med lite universal spray, sen dess har det funkat. | |
| Det kan även vara handbromsbackarna som ligger på... Kolla upp dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.