|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har problem med kupefläkten i min ix, den fungerar endast i läge 4. jag har upptäckt att det finns en massa kunnande på bmwbilar idetta forum så någon kan kanske tala om var motstånden till fläktmotorn sitter i min bil. TACK. Lasse. | |
|
Hej! Skruva bort den lilla tygbeklädda biten som sitter strax ovanför golvet på passagerarsidan så kommer du att se som en svart plastlåda med 3 kontakter vit/blå/svart och är jag inte helt ute och cyklar så borde det vara fläktmotståndet. Har du kollat på gör det själv-sidan där är det bra förklarat. |
|
|
Tror faktiskt det ar 4 kablar som gar till motstandet... den sitter instucken i luftkanalen (tror jag), pa min bil var den iaf brun, men jag har en -88... Vi behovde iaf bara skrapa lite sa stiftet som gar tvars over/under motstanden fick kontakt... (dalig forklaring) har forresten inte de tre sista bokstaverna i alfabetet... :P |
|
| Min är ju typ steglös och med ett läge för fullt flås. har märkt att den bara funkar på fullt läge ibland! | |
|
Jag kunde bara ha fläkten avstängd eller på max...! alltså läge 4..! |
|
|
Hej och tack för tipsen. Nu har jag tagit loss enheten med tre kontakter och undrar.. är det verkligen den som styr farten på fläkten?? "Den ser dyr ut" Eller Är detta styrenhet till AC:n. Det går fortfarande att köra fläkten på full fart men AC:n är heldöd med dosan urkopplad. |
|
| Ok du hade AC, antog att du inte hade det =P | |
|
på min bil sitter fläktmotståndet på förar sidan snett upp bakom gaspedalen instucken i ett luftrör. med en fyrpolig kontakt. Var brunt på min själca plasten på motståndet. ta ner plattan vid pedalerna så skall det vara lätt att se in mot torpedväggen så sitter det där. kostade 200kr ngt hos bmw. |
|
| hej igen fläktmotståndet satt snett upp bakom gaspedalen och är nu fixat. Tack för hjälpen alla vänliga själar..Nuhoppas jag att morgonens problem när tomgången bara försvann 2ggr bara var ett tillfälligt hyss från bmw:n så man slipper ligga i garaget till helgen. | |
|
Hej alla glada! Tänkte bara säga att det var alldeles fel det jag skrev i mitt förra inlägg. Det var ju AC styrenheten som jag trodde var fläktmotsdåndet, men det var ju som Lasses skrev, det sitter ju upp vid gaspedalen. Tack så mycket, från en med nu fungerande fläkt:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.