|
|
|
|---|---|
|
Är det svårt eller lätt att byta blinkers på en e34med v8?? Något man bör tänka på?? ska man demontera njurarna med?? En fråga till! har ej köpt några blinkers än så kan man använda biltemas blinkers eller ska man hoppa över dem??? MvH Bmw 4-ever Länk | |
|
Hej! Du behöver inte monetar bort något extra för att komma åt att byta blinkersglasen...däremot ät det j-ligt trångt! men det går med en hel del tålamod...det sitter 2skruvar framåt mot grillen och en mot insidan av skärmen.. Jag kör själv med Biltemas glas på framblinkersen och dom är helt ok... |
|
| hade för bråttom att skriva... montera,ska det stå i första meningen... :) | |
| Biltema går finfint, men som sagt tålamod krävs....... | |
| monterade vita blinkers från biltema för nån vecka sen..perfekt passform..men det var ett H-vete att få bort/dit grejorna..en och annan svordom gick åt ;) | |
| ..och ändå har du inte V8an....*S* | |
diamantsvart_bmw |
jag tycker att det va ett rent hel.... att byta utan v8 trångt och bökigt men det gick till slut Länk |
| Hade en blinker sonder pa min bil, sa farsan var schysst och kopte en vit blinkers fran Bmw a la 400:-, men den var flera ganger klarare och vitare an den andra som jag misstanker kommer fran Biltema... far kopa en till Bmw original misstanker jag :/ eller en biltema... | |
|
Vad gäller V8an vet jag ej, men jag bytte i fredags på min och det var nog faan ta mig det jvligaste jag varit med om... Har nog aldrig svurit så mycket i hela mitt liv. Något trängre får man leta efter, och då fick jag ändå montera bort båda spolarvätskehållarna (ca 15 liter rann ut...:-() och även halva luftfiltret... Kan tänka mig att det är enklare utan dubbla spolarlådor men ändå... Fast attans va snyggt det blev efteråt, nöjd så in bomben var jag. Satt med en whisky o bara tittade länge länge...:-) *BAWORAK* |
|
|
En sak är sant...BMW:s motto är, ska det va så ska det vara ordentligt! Hur jag än bar mig åt så kunde jag inte komma åt när jag skulle byta glasen fram...Jag fick helt enkelt muta min systers pojkvän med smala handleder, annars hade jag nog brutit ut blinkersglasen med kofot! Det är mitt tips; leta upp någon med smala handleder och små händer! |
|
|
Biltemas har ok passform med tanke på priset. Sidoblinkersen kan vara lite joxig när man ska ha fast gummipackningen i den innre plåten på skärmen. Jag tog lite fett på packningen och tog ett reält tag med en tång med breda käftar och drog till. Ni som varit där vet vad jag menar. Var försiktig med justeringsskruven till strålkastaren, min polare bröt av en på sin bil. |
|
|
När jag bytte på min, tog jag bort luftfilterburken på höger sida och då fick man hur gott om plats som helst. Men vänstersidan var ett rent h*****e! /Svante |
|
|
Jag har bytt....gör aldrig om de!!!! ///M5-POWER |
|
| Jag tycker det gick lätt på min bil. Men jag har ganska mycket plats i motorrummet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.