|
|
|
|---|---|
|
Var på väg te kinnekulle i polarens Nissan 200sx. innan örebro kör vi om en svart BMW toring med emblemet 320d baki inget vi tänkte på drar vidare i en 130 knyck,straxt efter örebro ser vi denna bmw i backspegeln o whos så är han om o förbi,polarntänkte vafan??d ä ju en disel utan turbo?vad kan det vara 90hp?så han klappa ner o efter han 220 låg vi jämsides,vid 230 drog vi han.....kan omöjligt ha varit en disel,nån som vet vem denna vettvilling är???iaf coolt va det =) D är fegt o släppa gasen! | |
|
Hehe, sleepers är gott. Jag kör själv med 318i emblem..... Har fått några roliga kommentarer.... =) Mvh Patrik 325i -92 |
|
| Kanske skulle man skaffa ett 518 emblem :-) | |
|
Kan ha varit en chippad 320d. Den ahr ju 136 hk ochippad och i och med att den har stressfläkt så går det ju att chippat uppåt 160 hkr.... Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
hm,heter dom inte 320tdi om det är turbo?? om dom bara heter 320d så är det väl ingen turbo??o polarens farsas chippade 5252 tds gör knappt 200 D är fegt o släppa gasen! |
|
|
from E39 99, E38 98 och E46 99 heter det bara d. d= diesel, turbo och i vissa fall intercooler. Ex 320d 330d, 525d, 530d. JAg antar att den bilen du pratar om i första inlägget var en 3-serie av senaste årsmodell. Om det var en E36, förra 3-serien var den falskskyltad:-) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
|
ja det var av nyare årsmodell,om det nu var en disel så gick den hejdlöst iaf! D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Enligt vad jag har för mig har en d (ex vis 525d) ingen turbo, bara diesel...td = turbodiesel (115hp??) medan tds (525tds) har 143hp med turbo och IC. Farsans 525tds -93 grjorde 200 på mätaren utan större problem, å då fanns det lite mer att ge kändes det som... //Koffe |
|
ser |
320 d av nyare årsmodell har både turbo och intercooler. En enkel chippning kan ge uppåt 165 hk. För övrigt är en diesel inte svår att trimma. Högre laddtryck, lite chippning och wips, hej då 328:or :) Det är kul att hänga av bilar med en plym av dieslrök hängande efter sig |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.