|
|
|
|---|---|
|
Jag vet inte riktigt hu jag ska förklara detta men om man säger så här: Jag trycker när bromspedalen och växlar från P till R så blir det hårdare motstånd på bromspedalen, alltså bromspedalen går några milimeter uppåt mot mig lite, jag känner hur den pressar den mot mig! Så jag undrar om ni har märkt något sådant??? Ska det vara så??? och så har jag märkt att det finn någon luftintag brevid dimljuset på min 530 v8 vad är den till??? MvH Bmw 4-ever Länk | |
mezga |
Luftintagen bredvid dimljusen är nog till bromsarna, så är det iaf på E39:an har för mig att även E34 hade det. Hälsningar //Stephan Eventuella stavningsfel är gjorda med flit :-) |
|
När du lägger i en växel får ju motorn ett visst "motstånd" att jobba mot. Detta ändrar vacuumförhållandet i motorn som i sin tur påverkar bromsservot... Detta är ingenting jag är säker på, men det verkar rimligt! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller med Jeppe om den teorin, tanken slog mig direkt när jag såg inlägget igår. Har märkt att det så på nästan alla bilar med automat som jag ägt. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
hittade inget speciellt om detta men tack för svaren! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.