|
|
|
|---|---|
|
Är det jävligt att byta stiften på BMW 750ia-88. Specialverktyg? Behöver man lossa div motordelar? //BMWICEMAN | |
|
Kolla: Länk Länken beskriver hur det går till på E38:an men det är ungefär samma svårighetsgrad på E32:an. |
|
| En fundering: Det finns ju med en tändstiftsnyckel i originalverktygssatsen. Det vore kul att höra om någon lyckats att byta alla stift men hjälp av den. | |
|
Det går jag har gjort det har haft 4st 750 fast det tar längre tid enklast med riktig hylsa och spärrskaft och kulled tid ca 1.5tim |
|
|
Tar man tid på sig så är det inga som helst problem, men det är ju inte det roligaste heller efter att man har tagit första cylinderraden. //Schnitzer |
|
|
Ingen fara Pontus jag kommer över och peppar dig! Sen får du byta på min bil också! (när du ändå tränat upp fingerfärdigheten) Plåster mm. har jag i min första hjälpen låda. Har du ring o beställt grejerna? Ska vi åka ner o hämta i helgen eller? |
|
|
Jag har bytt på polarens BMW 750 -89 med original verktyg det tog mig bara 1 timme. Tyckte original vertyget funkade alla tiders.. / Andreas / Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.