|
|
|
|---|---|
Ceddan |
Varför heeeela tiden sudda dessa nummerplåtar?? Asså OM man ändå ska köpa en bil så får man ju reda på reg nummer och kan leta fram dess bakgrund. Så varför suddar folk plåtarna?? Jag tycker när man har den på säljsidan att det känns så oseriöst med suddade plåtar. Man får intrycket av att ägaren vill dölja något. Kanske bara jag som tycker så? Cheers! |
|
Det finns flera som inte är intresserade av att bara köpa dina grejor som är tillsalu. En bil med bilder samt beskrivng av olika tillbehör / utrustning lockar även en tilltänkt "gratisköpare". Och man gör därför halva jobbet genom att lämna ut reg.nr. utan att de ens behöver ta en första kontakt med dig. Mvh. Patric Länk |
|
|
Jag är så godtrogen att jag förmodar att när man skriver en lista på alla fina grejer som finns i och på bilen vill man inte samtidigt visa regnumret som avslöjar var bilen "bor"... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Det blev en hedrande andraplats... :) Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
Ceddan |
Jo iofs. Men jag kan ju samtidigt ringa "dig" för att få reda på plåtarna? För man nekas ju inte det om man rnger eller mailar va? Ingen har nekat mig iallafall vid köp av bil. Men jag förstår er oxå så klart! |
|
man lägger ju inte ut reg.nummer på internet just för att bilen lätt kan bli snodd då.. suddar reg.nummer på alla bilder som jag tar på bilen, om dom skall ut på internet, och om någon som jag känner tar kort på bilen så täcker jag över regskyltarna...inte därför att jag inte litar på personerna, men bilderna kan spridas och hamna i fel händer... även om min bil inte är värd så jättemycket så finns det säkert ngn som har intresse... BMW, Bayerische Motorische Werke |
|
| Det är väl självklart att sudda regnummer i dagens banditsamhälle... | |
Ceddan |
Jo men så här då. Banditen ser en sjysst M5 på nätet med all tänkbar utrustning. Denna vill jag ha tänker han men plåten är då suddad. Min gissning är att han inte ger sig där utan troligen ringer säljaren med sitt kontantkort eller mailar kund för visat intresse och ber snällt om regnummer för att kolla antal ägare, nuvarande ägare, import osv och då ändå utan problem kan få reda på var bilen bor. Vad jag menar är..suddad eller inte suddad skylt och den kan lika lätt bli snodd. Ska man inte våga sätta ut sitt nummer eller mailadress heller då för man kan bli spårad? Tycker det är lite paranoia jag men jag kan ha fel. Cheers på er! |
|
Det mailade nötter på min bil när jag annonserade den. Inte fick dom ett regnummer men jag kanske är annorlunda? Vad spelar det för roll. Är man inte intresserad av en bil eller det inte känns rätt på intuitionen låt bli att kolla upp den:) Mvh ASken |
|
Ceddan |
Absolut! Det finns många som mailar bara för de inte har bättre för sig! =) Men många kanske ÄR intresserade och vill kolla antal ägare och annat med bilregistret och då måste man ju bjuda på det? Jag skulle aldrig ens åka och titta på en bil om jag inte fick regnumret innan och kunde kolla det jag kan innan avfärd. Kanske bara är jag det =) Det här är inget emot er som suddar asså. Men personlighen ser jag inte att det är till någon nytta om man vill sälja bilen på ett "sjysst" sätt då en "intresserad" köpare ändå kommer fråga om regnumret. |
|
Vill man veta antalet ägare är det ju bara att fråga. Är säljaren seriös så ljuger han ju inte om det. Jag skulle aldrig ge ut bilnumret via telefon, mail eller i annons. |
|
|
Jag resonerar såhär.Ingen har med mitt regnummer att göra. Är spekulanten seriös inleder man en diskussion. Likt Voyce finns ingen chans i världen att mitt regnumemr hamnar hos en oidentifierad spekulant. Om inte spekulanten inte kan ta det det så skiter jag fullständigt i han/henne. End of story... asken |
|
|
Men hur gör man när man är ute och åker på vägarna med sin lilla bil? Då är det ju ganska många som ser registreringsskylten... men det kanske bara är vid annonsering/försäljning som bilar blir stulna? ;-) /Erik |
|
Ceddan |
That´s my point J_Bunk! =) Så fort en bil är på annons och man vill vara anträffbar är ens bil utsatt för denna ökade stöldrisk så varför skydda plåtarna. Jaja jag ska inte tjata mer. Jag fick mitt svar på varför vissa gör det iallafall. |
|
klart man inte ger ut nr (läs adress) i samband med "innehållsförteckning" på bilen. men varför skulle bilen vara mer stöldbegärlig i samband me att den e t salu??? M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Men om man skriver ut telfonnr. så är det bara att ringa nummerupplysningen så får man fram er adress ändå. Eller ni har inte bilen skriven på er själva? /T.P. |
|
| Jag skulle aldrig åka och titta på en bil om säljaren vägrade ge mig reg numret över telefon innan. Att man suddar det på internet är väl helt ok, det kanske avleder några "impulssnattare" iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.