|
|
|
|---|---|
| Har precis köppt en M5 ratt till E34 utan airbag. Men den passar inte i min 525i-88? Jag såg en exakt likadan 525-88 i läsararkivet som hade en lika dan ratt som min. Någon som vet varför min inte passar? | |
|
Kan vara att det inte är lika nav... Kör gärna, skruvar ogärna... Kör BMW! |
|
|
Konstigt, den borde passa... Skillnader jag har upptäckt vid byte av ratt i olika BMW är att rattaxeln är olika stor beroende på om det är airbag eller inte... Vad har du för ratt sitter i nu? Är det den klassiska E34/32 ratten?-och den du vill sätta i, är det den tre ekrade M modellen? |
|
| Just nu har jag orginalratten på (klassiska e34/32 ratten) och har köppt en beg M5 ratt utan airbag (den tre ekrade med tutan i mitten). Skillnaden jag såg först när jag skulle montera ratten var att skälva bult centrum med skenan som "tutpinnen" glider imot är utstickande från ratten medans på orginalratten så är bult centrum injunken så att ratten omsluter den om ni förstår hur jag menar. Märkligt, trodde alla var samma? Antar att jag får köpa ny ratt :( Någon som e intresserad av att köpa en M5 ratt.....? | |
| Var till BMW och hörde vad dom sa, Ratten är från en M3 e-36. Hoppas han som sålde ratten och dyrt och heligt lovade mig att ratten passar e34 inte visste bättre. | |
| Hmmm. Tyckte väl att det var konstigt att den inte skulle passa annars... Du får väl ringa och be han som sålde skiten att ta tillbaka den och sedan köpa min som passar!!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.