|
|
|
|---|---|
|
som det står i rubriken eller finns det lämpligare grejor? jag skrev en tråd för nån vecka sedan om det är bättre med ett eller två aggregat men blev inte mycket klokare på det .så finns det någon vänlig typ som har kunskap om detta vore jag tacksam mvh lappen ps jag undrar även vem som säljer haltech insp och tändning | |
|
Du kommer få sjukt bra respons med ett sånt på en 3,5,typ laddtryck vid 2000-2500varv.och ändå räcka till 600hk. INtresserad av ett så har ja ett nytt,maila mig |
|
|
Är ingen expert men stora agg ger samma tryck vid lägre varv= svalare luft= mer effekt... Sen står stora agg emot luftstötar från motor och mottryck från avgassystem bättre än ett litet(eller två små) pga bla tyngre turbin... Små turbos brukar få sin peak vid ett lägre varv än ett större vilket ger högre värme på de höga varven... |
|
| Stooor turbo=stooor effekt.... | |
| Never send a woman to do a man´s job... | |
|
bmw andreas har försökt få tag i dig angående gt40 agg du hade vill veta hur mycket du vill ha för det mvh lappen |
|
|
Burn ruber burn: Ett stort agg ger inte svalare luft bara för att det är stort. Det är nämligen pumpkurvan som beskriver aggets värkningsgrad, som bestämmer om luften blir varm eller mindre varm. DVS ett litet agg kan mycket väl med värkningsgraden säj 85 % lämna vid i övrigt samma driftförhållanden en lägre gastemp en ett stort agg om den jobbar istället med 75%. Luftstötar är bra! En turbo kan jobba efter två huvudprinciper: Liktryck eller inpulstryck. Där inpulstryck föredras i alla fall på mindre motorer. Även fallet med mottryck i avgassystem bestäms av avgasturbinens pumpkurva. Detta är inga svåra grejer så sök på nätet. Jag har inte för avsikt att trycka ner dig i skorna, men i bland kan sådana inlägg göra att folk lär sig fel grejer om ingen ifrågasätter dom. ***** bla GIK säljer Haltech. |
|
|
Hepp!!!!!!!!!!! Lappen du har MAIL................. Mailade din hotmailadress..... //Jesper |
|
|
Burn rubber burn ---> I'd rather get blown by two women than one man......... Nämen usch o fy, nu skärper vi oss! /Per |
|
|
sprett: jag manade att stora agg står emot reversioner eller det baksug som bildas när ventilerna lappar över varandra, och jag trodde detta berodde på att ju större/tyngre turbin man har desto mer står den emot/matar på... fråga: en stor turbo ger samma övertryck som en liten, men vid lägre hastighet på kompressorn, därav lägre temp ut till tryckröret??? jag tycker att du ska beskriva det där med verkningsgrad och turbokartor för mig, inte bara för att du kan, utan för att det sättet du beskriver saker på, får mig att sova gott om nätterna... :) Bättre sjöskum i pipan än p-skum i skitan... |
|
|
Lappen, maila mig angående GT40, har ett nytt. holsethx52@hotmail.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.