AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
997

Konfunderad över Reverse

Mr83
Har läst lite om det här min inte riktigt förstått, jag har nu en BMW stereo REVERSE med band i min e39 och vill byta till en BMW stereo med cd, vad är det då jag måste köpa, har hört om BMW cd buisness men är den inte smalare än min reverse, om någon vet exakt vilka delar jag kommer att behöva köpa och kunde förklara detta lite för mig så vore jag mycket tacksam för svar, och även om någon har dessa delar till salu.
Smalare?!?!? nej inte alls, dom är lika stora ( men bakom allt gömmer sig en "vanlig" radio)
(skilj dock på Buisness spelare för E34 resp. E36 och E46 som INTE är kompatibla med E39)

Reverse är i ett stycke medans Buisness och Profesional är tu delade ( dvs i "vecket" vid luckan går dom att dela ) så har man en mkt bra Kassett spelare ( som iof har man redan då en CD-vxl styrning till vilken en liten fin Alpine växlare passar (ca 4500:-)) sen kan man då byta radion ( nederdelen med volym ratten är bara display + knappar själva radion sitter bakom luckan) så vad man gör är att man då byter ut kassett klumpen mot motsv. CD spelare så är allt bra

Prisläge hos BMW:
CD modul Buisness ca 6000:-
Komplett display + CD ca 10-12000:-
MID + CD ca 15000:-

Mr83
Ok, tack, nu förstår jag lite mer men vad är MID? är det kretskortet som sitter typ direkt bakom panelen, så när jag ska köpa till en cd så bör jag köpa Komplett display + CD och byta MID till en anpassad för CD, sitter dessa två ihop eller är de tu delade och kommer jag att behöva några nya kablar eller nåt?

vilken av de här skulle passa istället för Reverse Kasset?

Länk

Länk
MID= MultiInformationDisplay = radiodisplay samt disp. för färddator/Standheizung/standluftung/Telefon mm snäppet över radio men under skärmen så att säga...

Titta gärna bland Mek tipsen här på sidan så ser du hur det ser ut demonterat så klarnar det nog lite (annars www.bmwtips.com)

Du skall köpa alt. 2 av dina länkar om du vill ha CD ( hade du haft Buisness kassett eller MID med kasett så hade alt. 1 räckt)

Köper du MID behöver du en adapter kabel (á 200:-) ( troligen även för Buisness, ej helt säker där)
Mr83
Ok, tack för hjälpen, ifall det skulle finnas några missförstånd, ser här ser stereon ut nu

Länk

Jo jag har en likadan i garaget........
Visa användare
166
touringthomas
528ia Touring-98
Stereon på ebay bilden ser ut som min som heter business i manualen,den har växlarstyrning men är ej tvådelad.
Till den köpte jag växlare "alpine" som fung perfekt att styra.
Jag vet ej riktigt skillnaden på reverse&business.
Jag har ej midpanel.
Visa användare
166
touringthomas
528ia Touring-98
Opps! förstorade ej bilden FEL FEL FEL
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.