AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
563

Direct Air flow- filter.

Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
X5 3.0iA lev. kring aug03.
E denna bra för motorn eller dålig. Har hört att i och med att motståndet e mindre skulle det vara dåligt för motorn i länden. Stämmer detta..??
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
Någon som har/har sett det på en 330..??
Dino
Om du menade OpenAir filter så skulle jag inte rekommendera dig att använda det , Det innebär mer insläpp av luft samtidigt som den släpper genom mera smuts som inte luftmängdsmätaren tål o går sönder efter ett tag . men det där är så olika vissa har kört med OpenAir hur länge som helst utan nån större problem o tvärtom men jag skulle inte chansa om jag var du .

M-MotorSport
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Instämmer bestämt med Dino, skulle inte montera Open Air på en nyare bil, pga ökat smutsinsläpp.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Sköter man filtret mer än vad företagen som säljer dom anger så brukar det inte vara nå problem , men du skulle ju kunna köra med Kolfiber CDA-box Länk

/Mvh Göran
Dino: fick du de problemet med luftmängdsmätaren?
Tycker de verkar lite märkligt att de skulle finnas en marknad för något som skadar motorn.

Bmw har stjärnan under huven.
Dino
wendtan : det fick jag på min 320 o det dröjde inte mer än 6 månader o det började med att jag fick en oroligt tomgång osv , men polarn körde med det i 2år utan större problem så ?? Men det där angående marknad som du tog upp håller jag nog inte med för jag tror inte att det finns nån som bryr om din bil lika mycket som du gör , det finns säkert hundra tals med grejer som man kan hänga på bilen som har båda sina för o nackdelar så det gäller nog bara att föredra

M-MotorSport
Kolla bara på alla dåliga sänkningssatser som säljs. Eller jättefälgar. Eller 35-profil däck. Eller 17"-vinterdäck. Eller chip-trim. Eller jättelika vingar och spoilers. Alla dessa saker anpassar bilen efter förhållanden som den, i de allra flesta fall, aldrig utsätts för, samtidigt som de försämrar bilens egenskaper under de förhållanden den faktiskt används i.

Det är mode! Det bygger inte på kunskap utan på att det är häftigt. Därför finns det en marknad för grejor som faktiskt försämrar bilens egenskaper.

Slutsats: 1) Tänk efter vad du skall ha bilen till.
2) Optimera den för det.

Micke
Visa användare
159
StaliN
330ci- 01
17" vinterdäck e inte en sak som e tillval för vissa. Vissa kan inte ha lägre än 17" på.. Har nått att göra med bromsskivans storlek osv.. Jag kan tx inte ha 16" på min och det finns inga som kör med 330 som kan det...

BMW..!! The rest is meanigless!!

Länk
Helt riktigt StaliN. Anledningen här är ju så klart att man har prioriterat bromsegenskaperna på bekostnad av vinteregenskaperna. Jättebra för alla som gör samma prioritering, men som sagt, tveksamt för en bil som körs i vinterväglag. Såvida man inte får rum med rejält hög profil i hjulhusen även på 17"-fälgar. Detta torde dock vara ovanligt på standardbilar. :)

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.