AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
655

knirr dörrar 523 t-98

523 touring
jag har knäppände ljud i dörrarna mest fram,det började ca 14 dagar efter jag köpt bilen jag tror det var kylan ca 11 grader kallt
efter det började det.jag har gjort allt som stor här.smort med vasselin.silikonolja eltejp runt där dörren gripper.men det verkar som om det slutar när jag hissar ned rutan ca 5-6 millimeter.det räckar jag juckar med gasen så knäpper det eller kör i småhåler över trottoarkant...ska jag rengöra alla lister inne i karmen där rutan går någon som vet snälla blir snart vansinnig på sådant ljud..det är ewn bmw 523 touring-98 11000 mil garanterat

ErikJ
byt listerna på dörrbågarna till den uppdaterade modellen med filt på båda kontaktytorna mot karossen, du har nog ingen filt alls på dina då det är en 98...
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Vad ligger kostnaden för ett sånt byte?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Upp å hå!

Undrar om det är någon som har uppgraderat till karmlister med filt på och efter det blivit av med knirrljud sedan dess?
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
hehe.. skrattade lite för mig själv när jag såg det här inlägget. Min far har haft exakt samma problem på sin 525iT ´01 och har liksom du plågats rejält av detta.

Problemet är nästan garanterat att du använt ett teflonvax till bilen. Teflonvaxet gör att knäppningarna uppstår mellan karmfilten och listen och försvinner helt om du vaxar områdena ordentligt med ett vax som EJ innehåller teflon. Du behöver ej byta några karmlister!! Detta är betydligt enklare att åtgärda än man kan tro...
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Tips på teflonfria vaxer?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Detta är ett omtalat ämne sök inlägg på forumet.
det hjälper inte att byta lister kostar 385kr framdörr.
De vävde in mera textil i de nyare listerna men problemen kvarstod i de flesta fall.
smörj med vaselin på rätt ställe :)) mellan fönsterbågen och listen som sitter på dörren, den blir uttorkat av avfettningsmedel då det är yttersta listen.Det kan också vara ett viss typ av vax som också ställer till det som han ovan säger. Har du använt ett sådant vax så prova självklart att ta bort det.

///MVH Hasso
Länk

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Jag har kletat och kletat med vaselin men det har ej försvunnit. :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.