|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som vet hur vanligt det är med dubbel glas i sido rutorna på en 540 e39 ? "just real V8 power" | |
|
Det är väl inte så ovanligt på Tyska 54, jag har det på min. Jag har dock upptäckt en nackdel med dubbelglas, när jag åker in i garaget på min arbetsplats med en kall bil så bildas imma på utsidan av rutorna och det tar ju längre tid att värma upp rutorna eftersom värmen i kupén inte hjälper till med uppvärmningen av sidorutorna. F.ö. så är det lite lyxigt med tjocka rutor! Mvh, Steaman |
|
|
Vad är tanken med dem från början? Mindre vägljud, jämnare värme m.m undrar om man skulle satsa på det vid nästa köp. spar till en.... Länk |
|
|
Mindre buller och bättre klimat i kupén både sommar och vinter. Vägljudet kommer från hjulen och fortplantar sig genom karossen så det upplevs ibland som vägljudet ökar med dubbelglas eftersom annat buller från omgivningen minskar. Mvh, Steaman |
|
Tigerr |
är det inte jobbigt att behöva tvätta dubbelt så många rutor..? :P Tigerr |
|
:-) Isolerrutor! Mvh, Steaman |
|
|
Undrar om bilindustrin börjar med 3-glasfönster som byggmarknaden :D... Då blir det putsa av! spar till en.... Länk |
|
|
"är det inte jobbigt att behöva tvätta dubbelt så många rutor..? :P" Hahahaah! |
|
|
för att inte tala om all skrapning av frost! Mvh, Steaman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.