|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vänd på ert resonemang lite. En "kriminell" som vill ha lite kul med en bil en stund, vad väljer denne bmw eller lada? En bankrånare som vill komma undan snabbt, vad väljer denna bmw eller fiat? Vill man ha en snabb kul bil så blir det lätt BMW av två anledningar, hyfsat snabb bil samt hyfsat stort utbud. Finns nog ytterligare en aspekt och det är att man vill ha ett baksäte. Altså, min teori är som tidigare har nämts i en tråd, att kriminella oftast (eller iaf ofta) kör BMW. Detta betyder dock INTE att BMW förare oftast är kriminella. Blir man stoppad och tror att detta beror på bilen, ta det med en klackspark och tänk -jag är alla fall inte kriminell! Och visst, uppträdandet med bilen kan ju påverka eventuell misstanke... ------------------ Always Diesel |
|
|
Jag tycker de är lite nitiska på BMW dock. Hade en Audi 80 med 16" som jag körde med i två år blev aldrig stoppad bytte sedan till BMW:n och blev stoppad två gånger på två veckor. 1) Trevlig polis som jag pratat med förr undrade vad jag givit för bilen och tyckte jag köpt en fin bil. 2) Flygande besiktning i Kalmar min bil i en kö på fem bilar inga dimmljus el ngt sådant. Blev inplockad och de började gå runt med sina lampor o glo runt bilen 6 poliser var det som mest. En av dem var hyggligt trevlig och anmärkte på att jag hade för breda däck "jaha sa jag" Sedan kom ju en annan av dem igång och var extremt otrevlig o kaxig. Började med att fråga vad de däcken var till för bil som satt på bilen. Passar nog alla fälgar sa jag. Det kom ett grymmt och sedan samma fråga om fälgarna denna gång. Tja de satt på när jag köpte bilen men de passar nog på en och annan opel med sa jag väldigt trevlig var jag dessutom. Nu var han sur iaf och tyckte det var onödigt med så breda hjul. jaha svarar man ju då o då vet jag inte vad det tog åt honom men då började han gå på om jag var rik som köper så dyra grejjer till bilen, väldigt tjurig(15" med 225or). "Näe sa jag ju de följde ju med bilen men måste ni ha 17" alufälgar för att polisbilen ska gå snabbare frågade jag inte alls lika vänligt som tidigare. Då gick han iaf. Det blev att inställa sig hos bilprovningen där gubben bara skrattade när jag drog historien för honom. |
|
JPM |
Asken.... Nej inga dimljus, ej hög hastighet,stereon ej på...kan det ha varit BmwWilliams kepan på huvudet kanske... :-) Chrome medelålders.....måste man ju hålla med om att så är fallet LOL Juan Pablo Montoya For President |
M_Razani |
Ursäkta jag har en liten svart bmw, JAG tar illa upp av att NI anser att är smågangsters kör BMW, bara för att påpeka det finns många bilmärken där kriminaliteten härjar så snälla lämna mig och min pärla i fred.... OCH DU JAG ÄR INTE KLAR ÄN! jag börjar ärligt talat bli riktigt less på alla "blattar kör BMW" "alla som kör BMW är kriminella" "jag har skaffat mig en kebabracer" mm mm topic´s okey vi har fattat, någral invandrare kör bmw, några kriminella råkar oxå ha bra smak och kör bimmer men det betyder inte att vi ska älta oss i det genom att ta upp det i varranan topic. SNÄLLA SLÄPP DET! /Flash |
Len |
När det gäller farbror blå så är det redan "en sanning" där, att märket numera inte har ngn status och att de skulle tveka att köpa detta märke. Kanske borde de fara på träning för att bli av med sina föreställningar om vilka som köper BMW?! När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
Det finns många bilar som har en "etikett" Svart E36 med tonade rutor och sänkt kallas pizzaräser Volvo m samma utrustning kallas traktor Jag som kör Miata får ofta höra Riskokare om min bil SUV - Östermalmsjeep Porsche - Finns det fortfarande ngn yuppie som kör det? Så varför bry sig? Procura cura para to locura |
|
|
Jag blev stoppad en gång av farbror blå och fick en utskällning för att en klubbkamrat körde obesiktat (körförbud). De tappade definitivt fattningen då det satt en 30åring med skjorta bakom ratten i den fetsänkta E30'n med 17 tummare. De började mäta spårvidd och kolla lite här och där på min helt lagliga bil. Sen försökte de följa efter för att se om jag skulle röja min klubbkamrat. Hur såg de att vi var klubbkamrater? Jo, på bakrutedekalerna. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Alltså jag har gjort högst vetenskapliga observationer. Kör många olika märken alltså jag är inte helt inställd på BMW ( fast det är bäst) Om man tex kör en ny silverfärgad S80 kan man fan köra över rondeller skita i alla trafikregler mm. Samma gäller för grå volvo 745 och dyl. Inte en snut som lyfter blicken. ( en kille jag känner har en golf cl, fan han är sjuk i huvet och han har inte blivit stoppat kollad tagen förföljd bötfälld eller blivit kallad GROV ) Om man kör en Royalblå BMW med lite snygga fälgar lätt styling eller en svart e36 coupe får man problem ganska omgående! Så är det i alla fall här i Halmstad. Alltså vill man köra snabbt får man ha skitbil. Om man kan tänka sig att smyga fram i trafiken så kan man ju ha BMW. Trafikpolisen i Halmstad fick dåligt betyg i ngn undersökning, så de försöker väl bättra sig nu. De är precis överallt, i trafiken i alla fall. |
|
|
: ) Halmstads polisen är "Ökända" !! |
|
|
Det är givet att fina bilar däribland Bmw har en förmåga att dra till sig snutarnas uppmärksamhet. Hade tidigare en Seat Ibiza, och blev aldrig stoppad under 2 års tid. Bytte sedan till Bmw, och blev invinkad vid varje "stickkontroll", samt har fått alltid höra kommentarer såsom; var och vem köpte du bilen ifrän, är det något som e ojuste med bilen, ifall bilen står på mig, att den verkar vara nylackad!!?? Vad jag jobbar med? Mina frågor Är det brottsligt med nylackade bilar numera?? För polisen nån slags statistik över folk med bra bilsmak? Eller är de bara avundsjuka?? |
|
|
Som sagt jag har hittills aldrig blivit stoppad av Harry Haffa trots att man stundtals kör som ett rattfyllo. Försöker bara slå hål på myten... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.