AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.141

Vad har lagens långa arm emot BMW?

Sida 1 av 2
Visa användare
253
Chrome
M635 Csi -84 Schwarz

Vissa funderingar tar aldrig slut!!
Jag har under ett halvårs tid figurerat och använt mig av detta forum, under den nämnda tiden har frågan om polisens tycke om människor som äger och brukar BMW bilar dykt upp då och då!!

Vad är det de har emot BMW??

Undertecknad blev stoppad häromdagen körandes i centrala Göteborg, förklaringen i från polisen varför de stoppade var följande:

- Du skall ha klart för dig att du syns?!?!?!!?!?!

Mitt svar var, om jag syns är det ju bra för då existerar jag!!!

Jag vet inte riktigt vad det var som störde deras frid,
saken hör till att jag kör en nästa 20 år gammal BMW, som uppenbarligen stör lagens långa...
Mycket möjligt att bilen kostade ca. 300.000 sek när den var ny, men ärligt talat det var 20 år sedan.

Jag har uppenbarligen lite svårt att tyda vad som framkallar denna reaktion hos polisen när det gäller mitt bilval.

En sak är säker, kommer aldrig att byta märke bara för att det stör vissa fördomsfulla människor vars levebröd vi finansierar!!

// B

; ) " Old Bimmers kick ass "
Bimmer7er
Polisen drar alla BMWs över en kam.
Trolig förklaring = Många som kör BMW kör åt helvete för fort vid fel tillfälle.

Tips till BMW-fortkörare = Kör med hjärnan, inte med högerfoten!

Am I right ?

/// Bimmer7er
Ac
143
Acer
520i -89
Jag har inte blivit stoppat en enda gång här i Eskilstuna pga av att jag kör bmw.....
ho
432
hombre
750iA 1991
Inte köpte jag en V12 för att släppa gasen vid 110. I brottshenseende torde det kanske även gå att bevisa att min avsikt var fortkörning. Jag tror inte man har en större nytta av en V8 eller eller V12 under 100.

Sannolikast är det väl en uppfattning från polis och allmänhet att det sitter bortskämda (och kriminella ?) valpar i 3 serien som inte jobbat för sina penger.

I staden jag bor finns det en kille som väntar rättegång för heroininnehav som kör en cab i 3 serien av nyare årsmodell. Det behövs inte många av den sorten för för att stämpla alla.

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Jag har blivit stoppad två gånger på två år och efter ca 10000 mil på vägarna.
Körde 6000 mil med min Bmw och blev stoppad en gång, men då var det mitt
eget fel för jag körde lite för snabbt igenom Eslöv.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Men ärligt talat. Består inte både ferraris och andra lyxmärkens försäljning till gangsters eller andra tvivelaktiga personer? Är man en smågangster kanske man kör bmw, sen byter många upp sig till någon tvåsitsig mercedes. Men i USA kan jag i stort sätt lova att åtminstånde 30% av försäljningen går till personer som inte har en fläckfri bakgrund.

Men det finns ju betydligt fler minigangsters i svarta bmws tyvärrs. Tråkigt dock att polisen ska dra alla över en kam.
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Bor också i E-tuna o har aldrig blivit stoppad!
Hade dock grymme tur i veckan. Åker på en 50 sträcka i 70-80 ca, nedförsbacke och inga farligheter så det är lugnt. Har ett halvljus paj och inget körkort med mig. Så står det en bengbil och trålar rakt till höger om mig när jag åker förbi! Antagligen höll dom på att plocka fram lasern eller stoppa tillbaka lasern. Det är ett ökänt trålarställe. Hade ruggig tur!
Tre grejer dom hade kunnat bötfälla mig för...

På 6 år har jag bara blivit stoppad en gång för att blåsa. Kör 2000-3000 mil per år. Så mig är dom inte ute efter verkar det som.

Mvh

Tigerr
hatar inlägg som "Många BMWförare kör dåligt"! Vad är det fär attityd!? fördomar är aldrig bra.. anledningen att poliser inte tycker om BMW är avundsjuka.

Tigerr
T_J
Tycker det är en löjlig diskussion, att polisen stannar någon för att denne kör BMW är enbart en inbillning av den "drabbade".
Man är inte speciell för att man kör BMW och man är inte något utsatt offer, alla blir stannade av polisen.
BMW är bara en bil i mängden, beter man sig på ett rätt och riktigt sätt så slipper man polisens blickar.
JPM
T_J kan tyvärr inte hålla med dig riktigt då jag själv blev stoppad 2 gånger inom loppet av 30 min..
Hade inte brutit mot någon lag på nått sätt och det var gott om bilar framför och bakom mig....
Andra gången frågade jag lite skämtsamt "vad har jag gjort nu då?" Svaret blev då han förstod att att stoppat mig 1 gång tidigare " "Det är bara för att du kör BMW"
Kallar du det för inbillning så får jag väl söka hjälp för schizofreni :-)

Juan Pablo Montoya For President
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Hade en del kontakt med (trafik)poliser genom mitt förra jobb (försvarsmakten).
Faktum är att de sade rakt ut: "Favoritkunden är en ung kille i BMW gärna med teknisk utbildning".

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Kvalificerat skitsnack att polisen skulle ha större intresse av att kontrollera BMW-bilar..
Det är inte bilen som ev.drar till sig blickarna utan förarens beteende och det kan man väl inte klandra bilen för, eller.....
Tänk på det Ni som, eventuellt, anser sig förföljda av lagens långa arm.

Vänligen

NoFear
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
FÖRARENS BETEENDE SAMT EV UTSTYRSEL AV VAGNEN I FRÅGA.
BILEN SOM BLEV STOPPAD VAR DET PGA ATT DET GICK LITE FORT, DIMLJUS, HÖG STEREO ELLER NGT ANNAT?
Får man böter för att man spelar högt på stereon mitt på ljusa dagen?

Förstår att man kan få en tillsägelse om det är kvällstid. Men på ljusa dan... det trodde jag inte...

//z00land3r
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Ja Zoolander det kan Du om Du gör det för att förarga eller ofreda någon, men då skall det till mycket mer än "spela högt"
Det gäller ju till syven och sist att uppträda så att man inte stör omgivningen då man är ute i trafiken, ganska grundläggande värderingar eller hur?

NoFear
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
I ärlighetens namn är det väl också så att bmw-förare (inte alla!)är överrepresenterade vad gäller trafikbrott. Om nu nån upplever att man blir omotiverat stoppad för att man har en bmw så kan det ju bero på det.

Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag lär ju säga så här .. Över lag i gävle så är de Bmw dom stoppar eller kollar upp ....Men vad hade polisen för anleding och börja förfölja mig för ett tag sen dom stod och skulle svänga vänster dom hade rött .. och jag skulle svänga höger och hade grönt så dår de ju bara och köra på ...Dom körde mot rött och överheldraget och började förfölja mig... följde efter mig tills jag släpte av dom jag skulle skjutsa hem efter krogen ...

Mvh

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Tricket är att inte synas.
En diskret svenssonbil lägger de inte märke till men en bonntrimmad BMW med 8 extraljus och hög volym på stereon sticker ut och får därför deras uppmärksamhet.

Automat är bekvämt
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Bimmer7er:

"Tips till BMW-fortkörare = Kör med hjärnan, inte med högerfoten!"

Hm... blir ju lite svårt det där, kan man inte prova med vänsterfoten? ;)

//Ticco

Länk
Visa användare
253
Chrome
M635 Csi -84 Schwarz

T_J, - Hehe, inte för att på något sett provocera men hur många poliser finns det i Norrbottens Län??

Som sagt jag känner mig inte som ett offer i den här dikussionen, men jag måste poängtera att i mitt fall så kan jag bekräfta att det har med vagnen att göra!!
Jag tillhör en grupp som börjar uppnå den så vackert kallade medelåldern och har inga som helst behov av att hävda mig varken i trafiken eller inom andra områden, så att mitt beteende i trafiken anser jag vara mestadels klanderfritt!!

Asken, - Det där med vagnens utstyrsel, vill jag bara säga att när man börjar krypa över 30-sträcket så har man lekt av sig ganska mycket och det avspeglar sig även på mycket annat. Jag föredrar gammla bilar i orginalskick.

Inga av dig nämnda eller liknande orsaker var grundande för att jag blev stoppad vid den aktuella tidpunkten!!!

// B
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Teorin om att det överlag går ganska fort bland BMW-ägare styrktes igår då jag körde hem från fjällen, de enda bilar som körde om mig på vägen hem var idel BMW och 1!! VW...
Då låg jag ändå nära gränsen 30+.
Så antagandet är nog inte fel från polisens sida.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.