AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
547

färddatorn avvisar kod

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Färddatorn vill inte acceptera min kod.
vad kan jag göra?

322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Har du instruktionsboken ? Där står iallafall hur man ska göra när man glömt koden,om det hjälper i ditt fall är ju osäkert. Jag förutsätter att du har tryckt rätt kod + S/R (heter inte knappen så?)

//Jörgen

325 iX - "weather or not"
fa
438
fami
525,01 IM
vaddå kod?
jag har sånt oxå i min 540, 95.
vad är det för kod?

superman
Gemini__
Fick en väldigt bra beskrivning med min bil ang. just koden till färddatorn. Det var om man hade glömt koden till färddatorn. Varje gång man slår in fel kod ska visst signalhornet tuta i ca 30 sek. Händer det dig åxå?

Såhär går man tillväga:

1: Skruva bort batteriets -pol i 5min
2: Tändningsnyckeln i läge 1.
3: Skruva tillbaks -polen på batteriet.
4: Signalhornet tutar i 30 sek.
5: Vänta tills klockan räknat ner till 0. (Man ser hur nedräkningen görs. Tar 15min)
6: Starta motorn.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Kan vara värt ett försök om inte annat, även om du nu kanske använder dig av rätt kod...

-RW-
varje gång du ska avkoda så måste du efter ha slagit koden trycka på S/R knappen. Detta står inte i instruktionsboken. Alltså både vid aktiviering av larmet och vid avaktiviering.

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Tack gubbar...

Det e precis som gemini säger... den tutar och gör bort mig inför mina grannar :-)

jag tänkte ta och testa att få loss minus polen.. som gemini sa...

jag brukar använda min av en och samma kod varje gång... har kört med den dagligen i tre månader... vet inte varför den inte funkade nu....

Tack för all hjälp, berättar hur det går...

-RW-
Då måste du slagit fel siffra nånstans:(
Testa det med som "Gemini_" beskrev, det har jag testat. Sen är det bara o köra;)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
skulle ner och göra allt det där som vi sa, men kom på att det fjärrstyrda clåset inte funkar... kom närmare och såg att larmet var ur funktion, skumt...

försöker öppna dörrarna med nyckel, funkar inte.... (inte igen... var min tanke) men dörren gick upp om man höll uppe dörrhandtaget och vred nyckeln åt fel håll på passagerar sidan. hade förmodligen haft deadlock förra gången jag råkade ut för det....

men bilen är alltså helt dränerad på batteri.... kollat vätskenivå och sånt och allt är som det ska...

hur påverkar det startspärren? vad kan jag göra...
gissar på att det inte går att putta igång den bilen när den har startspärr...

po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Har du slagit in en kod och sedan råkar ut för att batteriet tar slut så lär den inte starta om du försöker springa igång den. Byt till ett fräscht batteri. Larmet kommer då att ljuda när du lägger på kablarna. Knappar du in rätt kod så tystnar den. Om inte så är det bara att vänta tills det tystnar och sedan räknat ner till 0.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
tack gubbar...

jag har bil igen!!!..

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.