AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
743

BMW 750 IAL "Autobahn kärror"

don_salvatore87
Hej!
Jag är 15 år och funderar på att köpa en BMW 750 IAL 1992 från
Tyskland för 30.000 kr.
Kan ni ge mig några råd inför köpet och och råd inför bilen och motorval :)

BMW 750 IAL Rules!!
Svärd
Motorval: 750n från 92 finns bara med en motor så vitt jag vet... V12!

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar...
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Råd? En stor sparbössa av modellen "kontainer".

//Schnitzer
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Hej

Hmmm.....15 år och köpa 750?
errr......att äga och underhålla en sådan bil kan vara mer än vad den mest väbetalde klara av.

Men vad vet jag.....veckopengen har kanske stigit?

mvh
Skalman

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Ja, ett fett bankkonto på ca 50-70.000 kr utöver själva inköpspriset på bilen borde väl räcka till försäkring, skatt, service, repartioner och delar i alla fall 2 år! Nej, ärligt talat, för några år sedan satt jag precis som don_salvatore87 och tittade på 750i på mobile.de och drömde. Jag förstår att 750i-priserna är lockande, men inköpspriset ligger inte i samma klass som driftkostanderna. Var realistisk och tänk igenom om du verkligen har råd. Några exempel: försäkring 10-15.000 per år för halvförsäkring, skatt 2200 kr per år, bensin ca 1.5 liter per mil och uppåt multiplicerat med 10 kr/liter. Vad delar och och reparationer kostar om man måste lämna in bilen på verkstad skall vi inte en prata om. Det är inte en slump att bilarna är så billiga att köpa. Om du ändå skall köra E32 den dagen du får körkort, satsa på en riktigt fin 730i/735i där allting dyrt redan är åtgärdat, så kommer du mycket billigare undan. Men kom ihåg att en vanlig 735i har såpass dyra vanor att den kan knäcka vilken normalinkomsttagare som helsts ekonomi.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.