|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad en AC Schnitzer S5 Turbo kan kosta. Kan få köpa en 97,a (tror jag det var) för 260,000 är inte det jävligt billigt? den är i fint skick låter bra inge krockar å full servicebok mm.. Tack på förhand // Mr Lundin | |
| AC schnitzer har aldrig gjort någon S5 turbo. S5an har ett 3,2 literblock med 265hp. Men jag tror jag vet vilken bil du pratar om.... den är väl turbokonverterad hos holländska mosselman? Kommer ihåg bilen från ett bilsportrepotage nr26 -99. Med den utrustningen som den hade är 260000 helt ok. | |
|
Ja det är precis den bilen jag pratar om. Hur mycekt kan man få för den om man säljer den i sintur sen? |
|
| Jag säger bara RÄTT KÖPARE ger bra med pröjs. Annars kan den bli svårsåld till ett för dig bra pris. | |
| Naturligtvis, men vad tror du är ett rimligt pris då? | |
|
Går den igenom besiktningen (dvs finns turbo konverteringen med i regbeviset)? Eller har tidigare ägare betalat för att slippa igenom? Kan du göra det? Kolla den biten, så du slipper dylika pinsamheter när det är dax. /Anders M3 -86 B3 -95 318i -96 |
|
| Jasså den bilen! Killen hetter Thomas Kleiven om jag kommer ihåg rätt. Den bilen kan endast förklaras med ett ord: PERFEKT! Så den är till salu... Nu blev jag riktigt intresserad. Du säger knappast var du hittat den till salu, men jag börjar snoka nu. 260.000 är den absolut värd om den är i samma skick som vid fotograferingen för bilsport. Beroende på mil är det ett fynd. Visserligen har bilen haft motorproblem med bl.a. sprucken topp... | |
| hehe tänkte väl att det var ett bra pris..... det är inte Thomas som äger den nu. | |
Ken |
visst är bilen fin men jag ahr sett hur han sköter den och han är ju inte direkt pedantisk o fullt med folk som röker i den ständigt och hur kul är det,men visst vill du pröjsa dom pengarna så är det ok har förvisso blivit erbjuden till en billigare peng men bilen kostar ju 1,2 mille ny så bara köp för fan |
|
Hej. Vad är det jag läser? Rökar han i bilen? Iaf så är den bilen till salu nu igen på Bytbil: Länk /Edvard BMW CS # 4503 |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Länk Och det är Rickard som äger den, så vi hoppas han inte rökt i den sedan han köpte den av Tomas. |
| Håller sexan för trimningen? | |
|
Vad är det för speciellt med den bilen förutom sportstolarna och övrig AC Schnitzer-utrustning? För 260.000:- får man en fin 540 årsmodell 1999/2000 med färre mil och navi/TV, dock "tyvärr" utan ögonlock + vinge, men framför allt en trevlig V8 på 286 kusar/440 nm. För mig skulle valet vara glasklart... Dessutom ringer en varningsklocka när jag hör att tidigare ägare rökt i bilen, att toppen varit sprucken och att man kan visa en bild på ett smutsigt motorrum i annonsen. Nej du Lundin, köp dig en 520 och dekaltrimma med ett AC Schnitzer-klistermärke i stället. ;) Dessa två "kraftpaket" ligger inte så långt borta prismässigt jämfört med S5'an (400hk årsmodel -99!): Länk Länk roadZter |
|
| Ser riktigt sliten ut på bilderna, extremt skitigt motorrum! Plus sänkt pris. Vad exakt är det som är "M5" på bilen eftersom det står det i annonsen? :) | |
| Hur mycket effekt är det plockat? | |
|
Vet inte effekt, men de påstod att den kunde köra i från en Ferrari F355, så det måste vara mer än 380 iaf. Tycker det är synd att det är en massa tjafs på den som inte är Schnitzer, såna bilar ska vara original. Och vad har hänt med fälgemblemen, typ 2 fälgar ska väl inte se ut så? //Sniffer |
|
|
Läste i en annan tråd att bilen inte är reggad med turbon.... ///M vh Kalle H, BMW CS(syd)#5120 ______________________________ Länk |
|
Bmwdrivernr1 |
Nej den är inte reggad med turbo,jag kollade upp den när jag själv var sugen på att köpa den.Såg den på Kinnekulle för nått år sedan,man höll ju på att börja grina när man såg att folket satt å rökte i den. Mvh/Jonas |
|
Jäklar vad man gödslat med AC Schnitzer-emblem om inte annat, räknar lite snabbt till 9 st på bara de tre bilderna.. :-) Håller med om att det ser lite illa ut med skitigt motorrum och avsaknaden av mittpluppar på fälgarna. Mvh / Malte |
|
|
Ledsamt med ö-lock på denna, men det går ju att ta bort. Det överhängade problemet med besiktning och det faktum att det rökts i bilen och de inte kan visa upp bättre (renare?) bilder på motorrummet när de annonserar bilen skulle få mig att backa direkt. Håller med DanneZeta: En fin 540 istället! Mvh //Wille BMWCS #4737 |
|
|
hmm, jag vet inte om det stämmer att dom röker i bilen, men om man tittar på bilderna så ser man ju att det är lite smågrejer som fattas, samt det skitiga motorrummet...detta ger en liten varning hos mig..har man en sån speciell bil och inte orkar hålla den ren och komplett, och om man dessutom röker i den, så skall man inte äga den! det är så man kan gråta när man ser hur sådana här fina och ovanliga bilar misshandlas.... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.