|
|
|
|---|---|
|
Har en instrument panel med EML....men....ovanför detta fönster sitter en liten lampa! Den smälte i sommarhettan som var ...nu undrar jag vad är denna lampan till för? mvh Peter H PH | |
|
En liten rund? Den är förmodligen inte till någonting i din bil. Kollade i min gamla E34 manual och den finns markerad men inte beskriven för 520,525,530,535,524td. Kanske används på bilar med alternativutförande i andra länder? |
|
Svärd |
Ovanför EML, bältespåminnaren och något mer sitter ASC-lampan, iallafall på min 740! //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar... |
|
Har åxå sett att den inte finns på andra E34 men varför sitter den då på min.....svensksåld..... och original panel...och hur vet man att EML:et fungerar? mvh PH |
|
|
Lampan jag tänkte på sitter ovanför ASC-lampan och är mindre. (Jag kan minnas fel) |
|
|
Ovanför EML:et sitter en liten rund kanske grön lampa på min E34i 89. Har även ABS o lilla AC:n, arnstöd fram-bak... mvh PH |
|
|
EML lampan tänds om det är något fel med det systemet. Som biltillverkare är det ju billigast att ha så få varianter som möjligt av t.ex. mätarhus. Därför får man räkna med att det kan sitta lampor som t.ex. bara används på USA-modeller, även i en svensksåld bil. |
|
|
är det inte lampan som indikerer blinkers på släpkärra?! har ett svagt minne av at den skulle sitta där H/Pasi Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
Svärd |
Har också en liten ljus sak över ASC-lampan. Inte en aning vad det kan vara... testade att hålla för den och att lysa på den för att se om det kunde vara någon ljussensor som reglerar ljuset i instrumentpanelen... sitter ju iof en ratt för det under blinkersspaken. Släpblinkersen sitter iallafall på min 740 under helljusindikatorn. //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.