|
|
|
|---|---|
|
hej!!! jag undrar var man kan få tag på nya kablar till sin bil (jag kör en 635csi -83)..... jag har något glappt och hela altet ser ganska risigt ut.... jag renoverar bilen nu och vill ha det nytt och frächt..... tacksam för svar!!! (redan kollat med bmw i jönköping) //henrik | |
|
Du har väl två val: - Du borde kunna få tag på ett nytt på BMW trots att bilen är gammal. - Du letar reda på en skrotad 635 (tex på bilskrot genom www.bildelsbasen.se mfl) och köper ett där som ser vettigt ut Per L |
|
|
jag vill ha nytt... helst........ mén var kan jag få tag på det??? //henrik |
|
|
Är det vanliga kablar du vill ha tag på? I så fall finns det att köpa på löpmeter hos de flesta "elprylsbutiker" typ ELFA. Sen får du "sy ihop" nya kabelstammar själv. Så tänker jag göra på min 1600:a, inte en gammal kabel... Är du ute efter ett komplett kablage tror jag att du får leta ihjäl dig, lär inte finnas :( /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
jag får väll gör de me...... kan man inte be någon elektriker göra jobbet eller skulle de det kosta skjortan //henrik |
|
|
Om du letar på skroten är risken stor att du hittar nåt som är lika risigt som det du har. Så satsa på nytt! Du har ju det befintliga kablaget att ha som mall. Köp 'likadana' grejor (dimension och färg på sladd, kopplingar etc) och gör kopior. Inte så svårt, men pyssligt, tar sin tid. Blir därför antagligen dyrt om du ska anlita nån. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Borde inte alls vara svårt att få tag på begagnade bra/hyfsat elsystem. Det måste finnas ett flertal privatskrotade 635:or och det är väl inte så vanligt att elsystemen kommer till användning då. Själv har jag skrotat 3 st E3:or (2500/3.0S/3.0Si) och alla dom elsystemen var helt OK att använda. Dom har jag nu liggande i reserv till min 3.0S -72. Har du frågat på BMW vad dom tar för ett nytt elsystem? Skulle vara interssant att höra om någon gått i land med att göra ett eget elsystem som ni beskrivet här ovan! Måste vara mycket besvärligt/dyrt att hitta alla dessa olikfärgade kablar och sedan göra något vettigt av det! Fast säkerligen inte omöjligt! Per L |
|
|
Per L// Till en 1600-2 från 67 är elsystemet mycket enkelt... ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
man vill ju ha det nytt o frächt när man fixar i ordning hela bilen i övrigt.... då känns det fel att slänga i något begagnat...... //henrik |
|
beemah |
Tja!! Det finns garanterat att köpa på BMW jag köpte ett helt nytt tändsystem till min 3,0 CS -74 men du får kapa till kablarna och sätta på tändhattar själv men det är inte så svårt bara att klippa och skruva på! MVH Beemah BMW CS #2769 Kolla in min renovering: Länk |
|
beemah// Tror att gassa är ute efter kablar till elsystemet och inte ett tändsystem, åtminstone har jag utgått ifrån det... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
det stämmer...... det är till elsystemet jag är ute efter och det är ute ur bmw:s sortiment //henrik |
|
beemah |
Aaaaaaa dåå har du ett helt nytt problem *sorry* jag ska foska lite i det så får vi se vad jag kan hitta!!! Min nästa bil blir en 6 serie!!! |
beemah |
gassa: en fråga bara vad är problemet med kablarna?? allt kan ju inte vara skit!! Är det bara utseendet på kabelstammarna eller är det verkligen El fel över allt?? |
|
jag har ett glapp i som gör att bilen stannar om jag åker över någon hård kant....... kablarna är desutom skavade vid lyserna, centrallåset vill inte, och i höger dörr så är det glapp i fönsterhissen....... sen ser det rätt risigt ut i största almenhet........ jag gav inte för mycket för bilen direkt, så jag hansked inte kan förvänta mig mycket bättre men jag tänkte ändå att jag skulle fixa till det.... jag kanske int behöver byta hela..... (det var ett skapligt pris med tanke på att det var en portad topp och extraktrrör på.....) //henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.