|
|
|
|---|---|
|
jag undrar vad en trimmkam kan ge på en m30 motor....... och sedan ett chip på det...... jag har redan en portad topp...... //henrik | |
| asså.. trimkam? beror på vad de e för kam, vad lyftet e på kammen, hur många grader den ligger på.. vad du vill ha ut av det hela.. skit i chipet o lägg pengarna på annat | |
|
ska du chippa så kör på UNICHIP fungerar mer som en mappning för det behövs om man kör på en vass kam ! för ju vassare kam och mycke trim så måste ju bränsle och luftvärderna höjas ! annars ger det så mycke mindre effekt kolla på Länk /Mvh Göran |
|
|
jag hade tänkt mig 284 kammen från motor nord.... vad kan den ge?? //henrik |
|
|
jadu enligt dom jag pratat med väldigt lite utan mappning ev. chippning , men många påstår att chippa en M30 inte ger så mycket och det har jag fått erfara.. men mappar du bilen sen så ger den avskyvärt mycke mer ! men det är ju lite olika... Jag kör på en 292 graders från MotorNord , Extraktorgrenrör och 3" hela vägen , ska även porta toppen , men måste även jag mappa min , då den är chippad men då förlorade jag hästar jäntimot originalchippet , men den är chippad med Superchip från Motornord och det gav -10hästar och -10 Newton , men efter en mappning då man ställer upp tändning , bensin och luft så kommer den skotta på väldigt bra ! /Mvh Göran |
|
|
vad kostar en mappning oc var kan man göra det då(i närheten av jönköping) //henrik |
|
|
kolla på länken : Länk från 5095:- och uppåt beronde på om din är mekaniskt trimmad (portad , kamaxlar , borrad etc.) eller om den har Turbo då blir det genast dyrare ! /Mvh Göran |
|
|
?:) Dojtjen power ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.