AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
817

275-35-18 på e32?

Vad tror ni,får jag plats med 275-35-18 bak på min bmw?..en 740-93:a?...fälgarna är 10*18 super dtm...samma som Rondell Y-design 58....är på väg & handla domma & vill ha så breda däck som möjligt!...skall dessutom sänka bilen något.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tror att det borde fungera ihop med en lätt sänkning, men förmodligen behövs en liten modifiering av skärmkanten.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Vad menas med liten modifiering?...kanske ska gå ner till 265 istället?...ca 40mm sänkning är planerad
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Du kan valsa ut skärmkanterna hos en plåtslagare eller någon annan som har dessa verktyg. Behövs ingen om lack pga. att de värmer samtidigt som de valsar. Smidigt sätt att få ut skärmkanterna. Har fälgarna "rätt" offset så skall inte 275 vara något problem på en E32. Jag har 265x18 och det är bra med plats kvar på min ivf.

Mvh. Patric

Länk
Svärd
I mitt rerbevis står det att mina däck ska ha dimensionen 285/30-18" och det är väl vad bilen hade när den blev importerad antar jag.

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!! Och tydligen billiga BMW-reservdelar...
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag har provat med 275:or bak på min, gick inte. 265:or går precis, inte en tiondel över. Då har jag ändå fixat skärmkanterna (inte valsat då alltså, gud förbjude...) men tagit bort drygt hälften av den horisontella delen som går från skärmkanten in i hjulhuset.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Bara in intressant motfråga. Varför skulle alternativet valsa vara så "förbjudet". Förbjudet tycker jag ivf. är att kapa eller vika så att tex. man öppnar upp lacken för rostangrepp. Jag vet att dessa ingrepp säkert gå att göra snyggt, men varför chansa?
De flesta som rekomenderas att göra dessa ingrepp här på forumet, besitter säkert inte kunnskapen att lägga igen de sår som de skapat i karossen. Därför är MIN åsikt att man skall åvstå dessa ingrepp, alt. att man köper fälgar med rätt offset så slipper man problemet.

Mvh. Patric

Länk
PJ......vad har du för fälgar på din då?...om 265 är inga problem....vill ju helst inte göra ngt på skärmkanter som jag senare får ångra...vad ska offset ligga på ca?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Problemet är ju inte offseten om man har en lika liten tiondels millimeter kvar på både utsidan och insidan, då är den helt rätt.
Problemet är bara att däcken egentligen är alldeles för breda, men jag ger mig inte, dom SKA dit!
Det är ju naturligtvis en smaksak, men att valsa ut skärmkanterna på en 750 känns helt fel.
Det lilla ingreppet jag gjort kräver naturligtvis att man är noggrann, annars bäddar det ju för rost i skärmarna, men jag ser det som det bättre alternativet om man är så jävla envis som jag är och absolut SKA ha in de där alldeles för breda däcken...

Jeppe

PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Infinity_74 !
Jag har M Paralell Eker 37, dvs. en BMW orginalfälg från bla. M5-95 (se även länk nedan). Ingen aning vilken offset jag har, men bredden på fälgen i bak är 9½" och i fram 8". Jag har i dagsläget med 265/35-18 ca 10mm fritt mellan däck och skärmkant.

Jo, jag förstår vad dumenar Jesperado Då har man lyckats att fylla ut ordentligt :)
Valsing har jag ingen erfarenhet av själv, och tror aldrig att jag kommer att få det heller eftersom hjulhusets mått sätter gränsen för mig. Men vad jag har hört (och sett) av en som gjort det så var han ivf. helnöjd.

Mvh. Patric

Länk
Det är ET 20 fram och ET 22 bak på M-Paralell, bak gäller 9x18 vet inte om det är någon skillnad mot 9½x18.

Mvh Stephan
Oki......fälgar blir de till sommaren men,får väl ta en funderade på bakdäckens bredd....tror det blir sänkning först,därefter fälgar...men just dom här fälgarna som jag nu är sugen på,såg att det va en kille som sålde sådana beg. & han hade tydligen haft 275 bak på en bmw 520 91:a,men då måste han ha gjort ngt åt skärmkanterna eller?....samma fälgar annars på e32 & e34?
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Ja, det är samma fälgar på E32 och E34. Förmodligen har han ju fått modifiera skärmkanten på något vis, ev. om bilen är helt osänkt kan det gå ändå?

Jeppe

m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hallå! Det borde gå att få dit om du tar en gummiklubba och knackar upp den invikta skärmkanten lite, om den nu inte redan är det... Själv smällde jag på 285/30 20 ET25 på min E32 och det gick utmärkt! Nu har jag köpt 18" Addams superstar som är 11"
bred i bak och jag ska sätta på 285 eller 295/35 däck bak
få se va det slutar.../Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.