|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla, det verkar segt att få tag i några tidigare ägare, dom flesta verkar antingen vara lediga eller upptagna i möte men jag jagar oförtrutet vidare!! Fick ok dock från Länsförsäkringar- inga problem, kostar 4200:- halvförsäkring per år baserad på 1000 mils körning. Kan inte släppa det här med fälgarna bara, får nog ta mig i kragen och titta på det hela snart!! Mvh/ Guido |
|
|
quido: Är det klokt att ta halvförsäkring på en sån dyr bil?om fälgarna inte är ok kan man alltid köpa nya:))Det är säkert inga problem att sälja beg fälgar nu när våren snart närmar sig....... |
|
|
Starre - Vagnskadeförsäkringen är ju kvar ett tag till!! Det har väl du också på din eller? Nackdelen med "orginalfälgarna" är ju att den sk chromeshadoweffekten som iochförsig är snygg men kräver mycket putsande - jag vet av erfarenhet från M5:an, det lär jag slippa med dessa!! |
|
|
quido: jo men var inte detta ex en import bil och den har väl inte då inte någon vagnskadeförsäkring då eller? Om det var en den silver färgade(i Gbg)så saknar den minst en sak i utrustning=rullgardin eller däckkontroll kommer inte i håg vilken det var. |
|
|
starre: Var har du fått ifrån att den skulle vara importerad? Vad tyckte du annars om bilen föresten? |
|
|
guido:trodde att det var en annan bil som dock var import. har tyvärr inte sett bilen live men hur kommer det sig att det inte sitter org m3 fälg på? du nämnde att det var 8st ägare på bilen är alla privat eller är det inkl handlare? Bilen ser ut att vara ok men det är mkt svårt att säga enbart på bilderna, man kan ju redigera bilder nu förtiden:)) |
|
|
Hej, har varit på semester därav uteblivna svar mm. Det visar sig (efter lite jagande) att brukare nr 2 har lackat om alla fälgarna!! Ha sa att han hade haft parkeringskador på fälgarna som han retade sig på - det får man väl tro på. Har fortfarande ett antal personer kvar att få tag på (puuh). BMW-Sverige står iallafall som första ägare. |
|
VIP |
595000:- ? Haha.... vilket ockerpris, vem tror dom att dom ska sälja till? Saddam Hussein eller? Den bilen är värd runt 370-380000:- om den var SV-såld. |
|
VIP: Visa mig en svensksåld M3 för 370´ /T.P. |
|
|
VIP: Jag skulle oxså vilja se en Sv-såld M3 för 370K med likvärdig utrustning och mil tal. |
|
| VIP: Upp till skranket med bevis nu...;) | |
|
Skrävlare..... __ Länk |
|
|
Hej, har nu fått tag i dom flesta tidigare ägare och så här är det: Ägare nr 1 beställde bilen från en BMW handlare som i sin"iver" tydligen glömde att kryssa i vissa options! När bilen kom till Sverige fick dom eftermontera xenonlampor + stolsvärme. Sedan beställde ägare nr 1 en ny M3:a för vissa options gick inte att lösa i efterhand!! Därefter gick bilen till BMW-handlaren igen, brukare nr 2 hade den ett tag och har tydligen lackat om fälgarna pga trottoarskador. Sedan har bilen valsat mellan bilhandlare och sedan till brukare nr 3 som hade den ett litet tag och till slut hamnade den hos BMW i Mölndal. Phuuuuh!! Detta tog lite tid med var värt besväret - jag tror inte att denna M3:a är rätt bil för mig. Några andra som har några åsikter? |
|
|
guido: Det känns som bilen redan har haft sina nio liv redan:))det finns andra M3/E46 bilar till salu. |
|
| Håller med Starre. Varför har den bytt ägare så ofta? Finns mer fisk i sjön :) | |
| Det var nog rätt val. Lite för mycket runtåkande bland handlare och så för att jag skulle köra på den. Det finns definitivt fler M3:or | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.