|
|
|
|---|---|
Gustav2 |
Är ute efter en 328 cab, alt 325, och tänkt att ha den soim året runt bil. Hade -97 och framåt asc+t som standard? Samt gick det att få på 325:or? (ASC nu på vintern är tumme upp) |
|
ASC kom standard på Svensksålda e36or 1997. ASC+t är en annan benämning på systemet som jag förstått det. Asc på 325 finns, har sett det på en bil jag varit o tittat på men de är skulle ja säga ganska ovanligt. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
ASC+T blev standard på alla 328:or i sverige 97. Dom nyaste 325:orna kunde man få med ASC. Länk |
|
|
MNS_M3: ASC blev standard på ALLA svensksålda e36or 1997. ASC+t fanns aldrig att få till e36or enligt förenadebil malmö. Bmw har stjärnan under huven. |
|
stefannorr |
Ja jag har då asc+t! |
|
Okej ASC blev standars på alla 97:or, men ASC+T var ju det som blev standard på 328:orna 97. Länk |
|
bmw320cab |
Tjenare. Har en 320i-97 Cab och har ASC på min(import) Om det nu hjälper nått.? |
stefannorr |
Finns bara ASC+T,,inte bara ASC. |
|
Stefannor: Vad står det på din knapp framför växelspaken? Vad står det i utdraget om bilens utrustning? Hur beter sig din bil när du provocerat svänger utan att ha någon egentlig gas vid halt underlag? Bmw har stjärnan under huven. |
|
stefannorr |
Står ASC,men de ja läst om det hala på olika bilsidor så är det alltid ASC+T i alla fall på svensksålda BMW från 97 och framåt. När jag provocerar bilen så känner jag att det är typ nån sidstabilitet som träder in. |
| Gick vi inte igenom det här redan en gång ? Varken ASC eller ASC+T har någon typ av egentlig sidstabilitet. Om man svänger utan gas (med kopplingen i botten) händer det ingenting med varken ASC eller ASC+T. Däremot händer det saker med DSC. | |
|
Perret: Jo de har vi. De är ingen skillnad på ASC och +t varianten. Same shit different name:) Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.