|
|
|
|---|---|
| hej! jag har fått några fula stenskott på min orientblåmetalic lack som ser ut som vita prickar..ska det se ut så? hur åtgärdar jag det? kan ja lämna in bilen för behandling så att märkerna försvinner? har även ett par små repor :( måste göra något åt dettta för jag vill inte ens titta på bilen som den ser ut.. tack för svar. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det finns en firma som var med på vår bilvårdskväll i Stockholm som fixade stenskott på huvar och fronter för en rimlig peng. Se repotaget. Kostade 500-1000 spänn för hela huven om jag inte minns fel. Förbluffande resultat, jag blev väldigt imponerad. inte ett spår syntes.skulle hemskt gärna prya där några dagar:)) Länk alternativet är ju att lacka om huven och det kostar från 2500 och uppåt Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
| Tjena! mena du motorrecond el sthlms bilvård? motorrecond jag trycker på länken det står bara under åhlenscity är det i stan ( sthlm) det får kosta va det kostar bara det blir snyggt tycker jag vad skulle du rekomendera? lacka om el? | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Motorrecond är visst under Åhlens vad jag fattade. Men de har visst ett nära samarbete med stockholmsbilvård. Ja jag tror jag skulle ge det en chans i första hand om man tänker ekonomiskt. den demovagn som stod där syntes inte ett spår efter lagningarna.fullt godkänt. de lägger i färg +klarlack vattenslipar, polerar mm hokus pokus. Och att hitta nån som lackar om en huv för 2500 i 08 finns nog inte , då är resultatet därefter också. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
| tack hasso för tipset ska försöka kontakta dom..har ej dock varken tel nummer el fax nummer på deras sida :// ska testa att åka dit. :) | |
Tigerr |
Detdär vita är väl nånsorts underlack? Trodde inte att lacken var så bra på nya bilar..! Har hört mkt om att tex. den vi har på våran 525 från 1995 ska vara mycket tåligare! och sämre för miljön.. Min brorsa har fått ett stenskott rakt in till plåten på sin 528 från 97/98.. :( Tigerr |
| ingen aning va det vita är... ja har sett vissa bilar som har stenskott där lacken blir ljusare av skottet sen när jag såg det vita blev jag helt knäpp, trodde att det var riktigt ljup eftesom min blåafärg helt va borta i pricken..så på din brsas bil ser man plåten? | |
|
De är snarare så att de är märke i klarlacken som ter sig som vita prickar. Så var det på min bostongröna e36:A iaf. från -97. den borde ha haft vattenbaserad lack. Bmw har stjärnan under huven. |
|
| wendtan åtgärdade du det? isåfall hur? resultat? | |
|
Soki: Det åtgärdades forst på ett ditec center. tycker dock det blev bara marginellt bättre. ingen större kostnad dock kring 5 hundra. Jag störde mig dock så mycket att de blev en omalck av huv, de gick på 2200:- bostongrön med 2 lager klarlack. Efter omlacken så höll sig huven betydligt bättre i skick. Bättre kvalite på lack/klarlack troligast. Bmw har stjärnan under huven. |
|
Tigerr |
jag kanske tillhör undantagen.. men jag stör mej faktiskt inte så mkt på hur huven ser ut.. den blir sliten, så är det bara! och så länge det bara är saker som nästan inte syns när den är nyvaxad så tycker jag att det är helt okej.. jag tror inte att en nylackning kan bli lika bra som originallacken, även om det görs helt av BMW, eftersom bilen har varit ute i bruk, det är min lilla teori.. Tigerr |
Fel teori:) En omlackering blir tåligare och bättre, då man inte använder vattenbaserad lack.Och får ett riktigt klarlackslager istället för det ömtåliga "glanslager" som ligger på dagens orginallacker. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
| tack för alla svar:) hoppas min beemer går o fixa. | |
|
Heej Alla biltillverkare vill spara pengar, lacken brukar vara ett favorit område. Plåttjocklek ett annat.... Omlackad bil ger bättre tålighet mot stenskott etc. ett bra tips kan vara att lägga extra klarlack i framkant på huven så tål det mer. Mvh Skalman |
|
| mm synd att dom ska hålla på så me en 7 ser. Funderar på omlackering men för att slippa hålen i lacken så får det väl istället bli ett rejält hål i plånboken :( | |
Rätt länk till motorrecond: Länk Så kanske det funkar bättre. Ska be crew att ändra så det blir rätt i garagekvällsrepet. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.