|
|
|
|---|---|
snide |
tjena. tänkte senare i vår göra en motortvätt men efter att ha läst gör det själv reportaget här på bmw power så undrar jag om man inte ska täcka över något. kan man spruta vatten överallt i motorrummet? jag är ju livrädd för att bilen inte ska starta efteråt!! t.ex vid fördelaren och tänddelarna, kan man verkligen hälla vatten där? jag tänker inte använda högtryck förresten. någon som är van motortvättare, vad säger ni? |
|
Visst kan du spola vatten på allt i motorrummet men gör det med lite tanke bakom. Att blåsa på för fullt på fördelare mm som du själv säger är kanske inte så smart. Att skölja med vattenslangen bör inte vara några problem men som sagt, gör det med tanke när det gäller elkomponenter. Ett tips på vägen. När du är klar, se till att köra motorn riktigt varm så ALL eventuell fukt torkar. Lycka till. _____ Micke Länk Länk |
|
|
Jag brukar spraya avfettning på allt i motorrummet utom just över säkringsboxen och databoxen... Sen tar jag högtryck likadant överallt förutom då givetvis el-"rummen". Har funkat kanon, aldrig varit bekymmer efteråt... Diesel-räsern Länk |
|
snide |
ok då litar jag på er då. tack. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.