|
|
|
|---|---|
|
går de bra me 10 40 halvsyntet i m3an burt | |
| Bytte inte Dr. smith det när du köpte bilen | |
Axel |
Du ska ha helsyntet,och absölut inte halvsyntet i en M3a. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
Mobil 1 är bra. När Charles Lindbergh flög över atlanten hade han Mobil olja i sin Spirit of St.Louis, fast det var knappast Mobil 1 :-) Jan BMWCS # 3966 |
|
ant |
att söka bland äldre inlägg angående detta ämne är en mycket bra ide. detta görs enklast via denna sida Länk lycka till och välkomna till forumet. ========== Länk |
|
jag kan rekomendera castrol tws 10 60 helsyntet. |
|
| Ja det gör det!! Jag kör på det!! | |
|
Det är inte att rekommendera. Motorn är byggd för en helt annan belastning än en vanlig standardbil och behöver därför också bättre smörjning. Det är otroligt viktigt framförallt om man kör bilen aktivt och med mycket gas. Har man en M3:a så gör man väl det? Det handlar främst om smörjegenskaper vid höga temperaturer, och det är där den dyra oljan gör skillnaden mot den billiga. Bilen kommer givetvis att fungera även med en 10-40 halvsyntet, men motorn kommer att slitas mer och har du otur så blir det senare dyra reparationer. Jag för min del skulle aldrig köpa en sportbil av M3:ans klass om jag visste att den hade gått på sämre olja... |
|
|
nu var de inte frågan om nån biltema olja utan 100kr litern olja burt |
|
|
Snarare 140kr /l tyvärr... Snabbare ska det gå! |
|
|
tack för alla tips de blev mobil 1 5/50 så här i kylan går i en hel del men men ja har nog de nordtyska oljetråget avsett för hård autobahn körning=) burt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.