AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
845

Ovalt slutrör 140*70 mm ?

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Vart hittar jag ett sådant ?! vet att simons har ett men det verkade inte finnas i 3 " som jag behöver eller gör de det ?
vart kan man köpa simons förutom på Länk

/Mvh Göran
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Du kan ju prova att hitta något snyggt ändrör på denna adressen MVH Kitte Länk

ant
är det ett sånt här du menar ungefär? Länk
jag köpte mitt på avgaspiraten i västerås.

==========
Länk
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Näe det var ju inte det heller... men tack iaf för hjälpen...
vet att nån här på forumet har 140*70´s slutrör men kommer inte ihåg vem det var , det var på en M535i

/Mvh Göran
Tror du menar ett sånt som Tufvesson har på sin M535... Simons...

/Johan
[CUL8ER]
ant
ok, det är alltså en jämn radie runt hela? så det blir ovalt eller ellips format?
simons delar finns på mekonomen förresten.

==========
Länk
ant
ok, den här alltså? Länk

==========
Länk
Ja om det är den han menar... Vilka gamla bilder på den bilen nu. Får säga till Johan att lägga upp lite nya till våren...

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Ja just fan , det var ju på Johans bil , satt och funderade på om det var den... men var köpa det nånstans ?! är det www.ray.se ungefär !? vet att dom hade här i stan men det var 2" och dom hade inge grövre påstod dom ! iof påstod dom också att det inte fanns vita sidoblinkers till E28 och en massa grejer också... men det stod Simons på lappen på den... man kanske ska ringa dom och fråga

/Mvh Göran
Han köpte det på Mekonomen har jag för mig. Vet inte hur det är med rörstorleken men han har ju svetsat den direkt på sista dämparen...

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
jo det ska jag göra också , har 3" från extraktorgrenröret så !

/Mvh Göran
Ja då är det ju inga problem... Vänta lite, kan ringa och fråga han...

/Johan
[CUL8ER]
Eller det behöver jag ju inte förresten. Kom på hur det ser ut. Det finns bara till en diameter... Men som sagt, ska du svetsa det direkt på dämparen så går det ändå..

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
min sista dämpare är 3" Appla racing så det sticker ut en liten stump från den så det är väl bara passa in den och svetsa fast eller om den är 2,5" så kanske man kan sticka in den och klamra fast eller !?

/Mvh Göran
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
ja det röret ser väl ut som en liten dämpare eller vad man ska säga såg på deras sida.. då är det ju lungt..

/Mvh Göran
Kommer inte riktigt ihåg hur Johan gjorde men jag har för mig att han kapade av det som sticker ut från dämparen. Sen måste du kapa av slutröret. Sen svetsa fast det direkt mot dämparen. Har för mig att han gjorde så..

/Johan
[CUL8ER]
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Okej ja det lär jag ju se annars... men tack för hjälpen ska fara på mekonomen på montag och kika lite !

/Mvh Göran
-C
221
-Chrille-
320dT -00
325iM -89
>Wrat

Kolla på AutoParts med!... Såg ett sånt slutrör där för ett tag sen!..

/Mvh Christoffer
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Jo men det var 2" eller om det var 2,5 "

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.