|
|
|
|---|---|
|
Hejsan jag är ny i detta forum eftersom att jag tidigae var förtjust i bilar som volvo 240 och så ... men nu har insett att bmw äger =) jag fyller 18 i september och funderar väldigt mycke på en 535 88-92 eller en 525 med 24v-motorn 92-95 tror ja. jag vill ha en 525a eller en 535 eftersom att jag vill ha lite pulver under huven men ändå hålla mig på en lite billigre nivå änn t.ex. en 540 de jag undrar över är vad en fin 525,535 bör kosta, vilken av dom är de klokaste köpet och vad bör jag tänka på? tack på förhand //JohanZzon Väntar på att fylla 18 | |
|
Hej! Prismässigt är jag inte så säker, men jag tycker du ska satsa på en med mycket utrustning. 40'-45' bör han väl få en fin för? Lycka till! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Tjena! Köpte för några veckor sedan min 535i -90 för 45k, en mycket fin och välvårdad bil med bl.a. AC, Färddator och nästan helt nya däck. Mycket nöjd med bilen, bilder kommer snart läggas upp i Galleriet. En så pass motorstark bil drar ju ganska mycket soppa och är rätt dyr att försäkra, så tänk igenom det innan köpet! /// Nicke |
|
|
okej vet nån hur motorerna på 535 och 525 är? jag har hört att topparna på 535 inte är så bra och 525an vet jag inte så mycke om finns det några typiska fel på e34 som man ska vara extra rädd för? |
|
Perkka |
Köp 535, du kommer inte ångra dig.. Den går väldigt bra, än fast 12V så e den stark i nästan hela registret, tycker jag iaf.. D e ju en väldigt stor sexa.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Vill citera en servicekille hos BMW, " 535 är den bästa motor BMW gjort ", ja det är hans ord, stor och rejäl. Själv skulle jag rekommendera en senare modell av 525:an som första bil, inget fel på "pulvret" i den. Köra i diket kan man göra med en Ford Taunus 17m TS -63, det gjorde jag med min första bil, året var 1971. Inköpspriset var 1700 kronor och färgen vit, det skulle det vara på den tiden " hemma i norrland ". NoFear |
|
|
Satsa på 525:an, är mitt råd. 535:an är mycket dyrare i framförallt försäkring och är man som du 18 år och kanske vill ha mer än trafikförsäkring och det vill man ju, så drar det iväg. Lycka till med bilköpandet. |
|
|
OKEJ tack för alla svar |
|
Perkka |
Ställ bilen på farsan din, blir ju som billigare förs. då.. Mvh Per "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| Perka: det där är ju ett hett ämne... finns dokumenterat på försäkrings forumet vad som kan bli slut notan av det hela... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.