|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte just när jag läste Aftonbladet att dom inte verkar se nån skillnad på X5:an och ML Mercan... Handlade om stadsjeeparna. Bild på X5, med texten Mercedes ML under.... Jan BMWCS # 3966 | |
|
I klass med gårdagens Rapport. Bilderna visade Anja Pärsons segervrål efter att ha vunnit nåt i slalom och på skylten stod det "Bosse Ringholm, finansminister." De är ju så lika My Bimmer is my mistress |
|
Tigerr |
Får jag påminna om att Aftonbladet har anställt Robert Collin, eller vad han nu heter? Okej.. Alla gör vi våra misstag så jag kan förlåta dem för det. Men INTE för att dem har honom kvar!! Han är så köpt av Volvo så att det är äckligt (XC90 T6 är inte den grymmaste SUV:en på marknaden, om den får stryk av BMW X5 3.0 disel i prestanda!!) + att det är alldeles för mkt TM över hans artiklar (inget är jättebra, inget är katastrof - Allt är "lagom").. Tigerr |
|
Tigerr! Om han nu är köpt av Volvo, hur kommer det sig att han har skrivit detta? quote: -------------------------------------------------------------------------------- Originally posted by Collin Peugeot 307 SW 2,0: Effekt: 136hk Bränsleförbrukning: 0,98l/mil. Väggreppet är utmärkt, vägegenskaperna likaså och den fina 136 - hästars motorn arbertar både tyst och (bränsle)effektivt -------------------------------------------------------------------------------- sedan quote: -------------------------------------------------------------------------------- Originally posted by Collin S60 AWD Förbrukning: 1,00l/mil Effekt: 200 hk. Bilens svagheter är pris, [b]törst och trångt baksäte -------------------------------------------------------------------------------- Jasså, en liten Peugeot med 64 hk mindre som drar i princip lika mycket bensin är bränsleeffektiv, medans Volvon är törstig? :? quote: -------------------------------------------------------------------------------- Originally posted by Collin Saab 9-5 kombi 2,0t. Förbrukning:0,82 l/mil Effekt: 150 hk Turbomotorn ger bra kraft, kupén är rymlig samt bekväm men lastutrymmet räcker inte riktigt. Bullar på dålig asfalt, lite för törstig -------------------------------------------------------------------------------- Och en Saab som drar minst är också törstig?! Sedan när det gäller vilken som är grymast av XC90 och X5an så är det väl inte bara han som tycker det! Har du kört båda under en tid så du verkligen vet saker om dom eller ser du bara enkelspårigt att BMW är bäst och Volvo är traktorer?! Sedan så är det väl inte bara prestandan som avgör om en bil blir utsedd till årets bil eller inte?! Sedan är han inte omtyckt av dom flesta volvoägarna eftersom han skriver en hel del skit om just Volvo, men du reflekterar väl bara när han skriver bra saker om Volvo och då spyr galla över han!? Och när det gäller den grymmaste SUVen så är det varken Volvo eller BMW som ligger på toppen enligt mig. En AMG ML är mycket värre och t.o.m. en gammal hederlig Typhoon kör skiten ur dom nya bilarna i stadstrafiken! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
Tigerr |
Braxen: *hahaha* Orkar inte svara på allt du skrev, men det är bra att du är flitig! :D i fallet: X5 mot XC90 - Jag har inte kört ngn av dem, men jag är läskunnig! En X5 3.0disel har bättre prestanda än en XC90 T6, det tycker jag är anmärkningsvärt.. Sen att Collin har skrivit att XC90 "gungar och vaggar" fram genom terängen jämfört med tex. X5 som är betydligt stramare och stötigare tycker jag tyder på att X5 är just styvare och stadigare..! Och jag undenber mig dina patetiska anmärkningar såsom: "eller ser du bara enkelspårigt att BMW är bäst och Volvo är traktorer?!" Det har jag väl aldrig påstått?! Vilket innebär att du ljuger och försöker baktala mig!! Kan du läsa det i mitt inlägg här ovanför så är du väldigt duktig, eftersom jag aldrig ens har antytt något liknande! Och Collin ÄR en värdelös och inkompetent motorjournalist - Att köra om en långtradare i kraftigt snöfall så att han under omkörningen nästan inte har någon sikt framåt och därför KROCKAR med en framförvarande bil.. Eller att han är så oansvarig att han drar upp en Phaeton i 300 blås på motorvägen och nästan kör in i en långtradare.. Vad kan man säga? Tigerr |
|
jag lär ju bara säga så här att jag inte alls tycker om dom där jävla stadsjeepar så jävla fula spelar ingen roll vilket märke fallar mig aldrig i smaken nån av dom =) Mvh |
|
Tigerr |
Teres: Nej, men du är juue kvinna.. Så jag begär inte att du ska tycka om dem..! Ett under att du överhuvudtaget vet vad en SUV är..! ;) Tigerr |
Tigerr |
Teres: ..menar det på ett positivt sätt, fastän det kanske inte riktigt lät så! *S* Inte många tjejer som gillar stora bilar.. Tigerr |
|
Varför kan du inte svara på hur Collin kan vara köpt av Volvo när han säger att den är törstig, medans en Grodätarbil som drar nästintill lika mycket/lite är bränsleffektiv? Och jag förstår inte vad du vill få ut av att jämföra prestandan mellan dom två bilarna? Är dte prestandan som gör att bilen är bra?, för då skulle en Typhoon vara nästan dubbelt så bra än både X5an och XC90n när acc! Och en AMG ML är förstås bäst =) Ang baktaleri och lögner! Ta och lugna ner dig, jag har aldrig sagt att du gör det utan det vara en fråga som ställdes. Och anledningen till den frågan är att många här har den inställningen att Volvo är traktorer och BMW är bäst på allt! Jag håller med att Collin är en idiot! Har försökt att få han förklara det han skrev på Länk utan framgång! Ingen jag känner som läst denna artikel har hört talas om att "sprucket fästöra" skulle vara ett vanligt problem! Visst har det hänt att dessa fästöron har gått av eller bara spruckit upp, men Collin verkar vilja få folk att tro att det är ett vanligt problem (och om han nu är köpt av Volvo så skulle det vara rejält korkat att skriva något sådant)! Och sedan tar dom upp att det skulle vara dyrare om man hade en turbo, men det förstår jag inte eftersom lådorna inte skiljer sig! Däremot så skiljer det sig om man har en gammal M46låda eller den "nya" M90n! Och inte heller så rasar hela kopplingen bara för att fästörat går av, det resulterar bara att man inte kan koppla. I dom mail som han fått så har det påpekats om detta men det enda han svara med är "Du kan väl vara lite glad att reparationen blir betydligt billigare nu?" Bara det svaret gör att han inte fattar sitt eget bästa! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
Tigerr |
Braxen: nu ska inte du försöka komma med nånsorts "ålders-veto"! :P Jag kan väl erkänna att jag inte alls tycker om XC90, men det är för att jag tycker den är ful.. Och INTE för att det är en Volvo - tycker väldigt mkt om Volvos V70, speciellt T5..! Och det var väl kanske att ta i att säga att du ljög och baktalade mig..! menmen.. kompisar? :) Tigerr |
|
Ingen fara! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.