|
|
|
|---|---|
|
Vindrutespolningen slutade fungera idag!! Det kommer lite till lamperna och det fungerar bak.....Jag hör motorn och säkringaran är hela......kan motorn funka men själva pumpen sluta? Hur kollara/kommer jag till spolarmotorn? mawi med friitöösen | |
|
Slut spolarvätska? Det finns 2 behållare och ibland märker man inte att den ena är tom. Iofs borde kaske checkkontrollen märka det. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
NOP! trodde det oxo......Hör att motorn går...men igen kommer! Kan axlen till pumpen gått av.......Blir nog till köpa nytt... Hmmm......hittade en dosa med ett kontakt lock vid sidan av intensiv burken, Vad fasiken är den till för........? mawi med friitöösen |
|
|
Jag hade samma fel på min förut, och det var insuget på pumpen som var igensatt. Pumpen sitter innanför höger innerskärm, mot kupen till. Om jag minns rätt så satt pumpen bara fast med ett snäppfäste, bara att lyfta loss och rensa. Magnus |
|
|
OK....Skall ner i garaget och kolla.....TACK! mawi med friitöösen |
|
|
Jag hade ett likadant problem, då hade slangen till spolarna gått av just i öppningen mellan huv och kaross. BMWCS Nr: 4798 |
|
|
Det var en hel del löv och annat skit därner......har rensat och tömt ut all smörja nu! Funkar finimangg....!! mawi med friitöösen |
|
| Precis samma problem har jag. Att vindrute spolarna inte fungerar alltså. Spolningen bak fungerar och till strålkastarna men inte till framrutan. Får se över om det är samma fel på min bil. | |
| Måste man plocka av hjulet för att komma åt pumpen? Och innan jag ger mig på det, är det enkelt att plocka bort innerskärmen? | |
|
Stout! Du kommer åt om du hissar upp bilen hö sida och släpper dom nedre skruvarna som håller innerskärmen+plastskivan nedåt, bänd lite försiktigt så ska du nog se behållaren med tre pumpar monterat. På min räckte det att knacka lite på pumparna så hoppade dom igång. Lycka till PS.glöm inte pallbockarna :) DS MVH Mr Skidmark SÄNK FORDONSSKATTEN FÖR DIESELBILAR Billigare Angel Eyes (nu på min oxå :)) |
|
| Stout: väck med hjul och hela innerskämen, det ger sig mera svängrum ( tar 5 min extra och det kan det vara värt) | |
| Tack för svaren. Någon som har en sprängskiss på hur innerskärmen är monterad? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.