AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
456

biltelefon - glapp?

vi
54
viggo
540i-96
funkar ej verkar som om kortet(SIM) inte känns av telefonen
texten Prüfen karte dyker upp?vad göra??
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns flera inlägg om detta så du kan söka på "telefon", "GSM" eller liknande.

Förmodliigen är det samma problem som jag hade, dvs kortläsaren under telefonen accepterar inte kortet. Lösningen var att stoppa in kortet på telefonens huvudenhet i bagaget.

Lycka till!

V8 rockar fett!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vet inte var den sitter på en sedan som jag antar att du har. På min touring sitter den på vänster sida framför navi och cd-växlare nästan ovanpå hjulhuset. Den är nästan inte synlig och det är trångt att komma åt och sätta in kortet.

viggo
540i-96
Läste en massa inlägg om att 5- samt 3-volts SIM-kort kan vara lösningen till problemet, det förstnämnda föreslogs, funkade inte. Skall efter jobbet leta reda på den här "huvudenheten", kan knappt sitta still och vänta!!
Sök högst upp under vanster bakskärm så hittar du en svart platt låda (telefonen). Kortläsarens öppning är bakåt, lite svår att se.
Reservation för avvikelser i -96, med navi osv.

FP
vi
54
viggo
540i-96
Har hittat det. Kostade mig 250 kr, då sim-chippet flög nånstans då jag försökte "pula" med kortet...då e frågan vart försvann kortet!!?? letade i timmar...:-(
Börja alltid från slutet, saker och ting ligger alltid där man sist anar det...))

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.