AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.327

Var skaffar jag nya nycklar?

Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Hej jag har tappat mina nycklar till min bil har bara 1 kvar och undrar nu hur jag ska kunna göra kopior till den är det bara att kopiera som en vanlig nyckel eller man måste beställa genom bmw och hur gör jag med de nycklar jag tappat om någon annan hittar dom går de att spärra eller?

Beställ dem hos BMW så blir det rätt. De kan dessutom koda om dem så man inte kan använda dina gamla nycklar.

/T.P.
Ki
280
Kitte
320i-95(E-36)
Jag tackar för svaret ska göra det.

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Jag gjorde en kopia hos en nyckelmakare. Kostade 100 kr och det blev bra.

Tror BMW skulle ha 260 kr om jag inte minns fel.

/Edvard
BMW CS # 4503
Man kan inte kopiera kodade nycklar hos särskilt många nyckelmakare, var det till din 316?

/T.P.
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Köpte en ny nyckel förra året till min och det kostade 1200kr
och då hjälpte dom mig med omkodningen till den nya nyckeln.

Det är nått med att gå inn i bilen stänga dörren ta din riktiga nyckel och rikta den mot backspegeln trycka på rätt knapp på nyckeln och sen göra samma sak med den nya nyckeln sen funkar den som vanligt.

Gött att åka BMW
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Funkar det även att köpa nycklar av BMW om bilen är importerad ?

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! "
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
mackis> Det skall inte vara några problem för min är oxå import.

Gött att köra BMW
BMWCS #05472
Länk
Alla rullande bmws i landet är import
Jag har en fråga angående nycklar..lånar tråden lite...Har två nycklar jag men endast en som fungerar. Bytte batterier men inte nån skillnad. Det går inte att starta bilen med den och det går inte att larma av och på med den. Är den trasig eller behöver det göras nåt med den?

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
en E36 95:a har väl ingen startspärr? alltså går det ej att spärra några tappade nycklar samt att vilken nyckelmakare som helst fixar en ny nyckel. Min -95 fick sig en ny nyckel i allafall hos den lokale skomakaren.

/Christofer
Jag trodde startspärr ingick i Original larmet. Jag har omkodade nycklar till min 328 med BMW original larm, kostade 1500kr för något år sedan.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.