AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
999

Bmw i Tyskland?

Ma
40
MaWi
540 ia 93
hej!jag har planerat att åka ner till Tyskland(Frankfurt-trakten) och köpa mej en 530i 94-95:a i sommar,någon som kan/vill rekomendera en märkes-handlare,internet sida?tack på förhand....

mw
Gu
600
Gunnar530
740iA -01 (Okt -00)
Jeep GC Limited 4,7L -01(Sep -00)
Hej.

varför inte Länk

/Länk
Ma
40
MaWi
540 ia 93
tack!

mw
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
MaWi,

Kan även tipsa dig om att läsa den MYCKET lärorika "Importguiden", om du inte redan gjort det. Där finns garanterat mycket matnyttigt för den som är intresserad av import :)

Länk

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
120
Håkan M
BMW 116i -16
Förutom Importguiden kan du hålla koll vad Jens Hof har.
Jag flyger till Frankfurt imorron så jag kan återkomma med lite tips när jag kommer tillbaks.

Länk

/Håkan
Ma
40
MaWi
540 ia 93
Jag e tacksam för alla tips jag kan få,Lycka till nere i Frankfurt Håkan....

mw
mezga
Du kan även få bilen kört till villken auktoriserad bmw-handlare som helst om du handlar hos BMW själv. T.ex. om du hittar en bra begagnad bil som du vill handla på www.bmw.de "Gebrauchtwagen" och den står i låt oss säga München så kan du köpa den via fax och sen begära att dem kör upp bilen till t.ex. BMW-Niederlassung Lübeck som ligger bra mycket närmare Sverige :-) det brukar inte kostar något extra. Sen är det bara åka till Lübeck och hämta bilen där. De fixa även export skyltar och dyl. så det är bara att hämta den och åka hem till Sverige, hur stressfritt som helst! ;-)

//Stephan

Eventuella stavningsfel är gjorda med flit :-)
120
Håkan M
BMW 116i -16
Hej igen MaWi
Jag kom hem i onsdags med en kolsvart 528iA-00 som jag supernöjd med. Tack för lyckönskningen, kanske därför det gick bra.
Ett absolut krav när du åker ner är att du hyr en bil med navigator, det hade vi och det var helt ovärderlig. Om du inte är hemma i stan kommer du att slösa massor av dyrbar tid på att leta till ställena, den kan t.o.m leta på hotell åt dig!!! Det kostar bra några hundralappar extra, men jag lovar att det är värt pengarna. Det andra är att vara väl förberedd och ha med ett stort antal annonser (med adresser) och gärna ha ringt på några av de intressantaste innan. Märk ut annonserna på en karta sen låter du navigatorn göra jobbet.

Lycka till!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.