AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.664

Skydd mot stenskott

Sida 2 av 2
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

PJ,
Jag ser att du ställer av din bil så jag förstår att du inte har några problem, sen är ju inte vitsen att det ska synas utan tvärtom :)

Joakim E,
Var? Jag letar färdigskurna med rätt passform där veck och annat är uteslutet.

Mvh
Anders S.
Ja
760
JanF
530i-93
Har sett det på taxibilar i tyskland. Man kör så där 300.000 km med sin taximercedes. Så när det ar dags att byta bil drar man bort filmen. Vips har man en bil som ser ut som den var fabriksny. Ingen expert i värden kan hitta någon omlackering. Risk att såna bilar dyker upp med skruvad mätare.

Obs, taxiförarna jag pratade med hade film på HELA bilen, inte bara fronten. Mycket svårt att upptäcka om man inte öppnade dörrar osv.

Filme finns också för strålkastare, populärt bland yrkesförare.
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
JanF: den film du nu talar om finns i sverige och den har funnits en jäkland massa år.
De är inte samma film som den det talas om i denna tråd utan den film du syftar på är tunnare och man kan få den i alla möjliga färger, detta används av väldigt många taxi bilar pga att vissa taxi bolag har samma färg på alla deras bilar tex de bilar jag har är crystler gul och förr lackades bilarna om till denna färg men då var man ju tvungen att lacka om den igen då du skulle ha den privat eller sälja den, filmen kostar runt 10,000kr för en hel bil och sen är det bara att riva lös den, denna film stoppar inte stenskott lika bra som den vi talar om i tråden.
Filmen som du talar om är inte så jätte bra då det är kallt ute den den släpper i endel skarpa böjjar mm.

Den filmen vi talar om värms på lite lätt för att få den lite mjukare och följsam.

Joakim Eriksson
Ja tror att Folia Tec säljer en sån där film som du klipper till själv.
Jag vet att www.mkt.se säljer den. Ring till dom och fråga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.