|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag funderar på att köpa en bmw 325 coupe eller en bmw 328 coupe. Vilken ska jag välja och varför? Är det bara bättre vrid i 328? Är det inget annat som skiljer dom åt? Tack på förhand. | |
|
Om det är E36 du vill ha så tycker jag att du ska söka efter tidigare inlägg... /Manray/ |
|
|
E36 har troligenmer än 193 kusar.... .........BMWLundqvist......... |
|
|
Niklas: Vilken modell pratar vi om? e36, e46? titta i modell guiden till vänster och återkom. Bmw har stjärnan under huven. |
|
|
Niklas Eller kanske en 323:a? Mycket trevlig motor. mvh Larsa |
|
|
Niklas, Är det vinterbil du är ute efter? Med tanke på den bil du redan har... :) Prova båda så får du se och känna skillnaden. Mvh Anders S. |
|
|
Det är en vinter bil jag vill ha. 1 e36. Tänkte åka ner till tyskland och hämta 1. Vilken ska jag välja och varför? |
|
|
Vilken: Välj den som känns bäst. Varför: Därför... :) Mvh Anders S. |
|
|
Varför inte en 4-dörrars om du ska ha den på vintern? Du har ju redan en coupé. Den kan ju vara mer praktisk vid andra tillfällen också. |
|
|
Jag skulle säga 328. En modernare motor, BMW kapade mycket vikt på denna jämfört med 325:ans. Effekten anges som ungefär samma men jag tror att 328:an har lite mer i praktiken. Vridet är bättre i 328:an och det kommer vid betydligt lägre varv vilket också är fallet i 323:an. Om jag inte har fel så är också bensinförbrukningen lägre på 328 än 325 om än bara marginellt. Sedan handlar det ju lite om vilka pengar du vill lägga. 328:an är ju nyare och ligger därmed generellt högre i pris. Skulle jag bara ha den som vinterbil så skulle valet bli en 328 sedan då dessa är mer praktiska och ligger tusenlappar lägre i pris än coupén. _____________________________________ Länk |
|
|
Jo det är ju sant. Är la bättre med en vanlig 328, än coupe. Så det får la bli en spdan då;) |
|
| Inte så mycket skillnad på 325 och 328 i pris så inget att tveka på. Kör på 328an och då limmo kanske så blir den ju även användbar sommartid om du helt plötsligt måste frakta svärmor och svärfar :o) | |
|
Acey: Jo det har du kanske rätt i;) Men har ej nån svärmor eller svärfar *ler* |
|
|
niklas: Det kommer snabbare än vad du kan ana! ;) Lycka till i letandet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.