|
|
|
|---|---|
|
Vad säger besiktningen om lite extrem tomgång? Min ligger ibland på ca 1500 rpm "Detta är dock min högst personliga åsikt" | |
| Behöver inte vara en nackdel. Jag besiktigade med för låg tomgång. Pendlade mellan 500-700 varv. Det gick igenom. 1500 varv konstant är nog ganska lugnt. Du har ju inga farliga avgaskrav att uppfylla direkt. | |
|
Lunken: Ligger den på 1500 när den är kall? För både min killes 320 och 323 ligger jävligt högt när dom är kall.. Sen när dom blir varm så går dom ner till normalt... så fort man trycker ner koplingen när den är kalls går motorn dirket upp i varv..För både 320 och 323 är från 85...har fått för mig att typ alla från 87 neråt beter sig så där när dom är kall.För min 325a blir inte så, högsta den har gått upp är 900 och då var de -20 ute... Fast jag kan ju ha fel Mvh |
|
|
Min 520 är likadan fast min går inte under 1000 någon gång även när den är varm.... någon som vet vad det beror på?? Christopher ///M535i Länk |
|
|
400 rpm stabilt =) Min polares M3:a ligger på nästan 1500 när den är kall. Efter någon minut har den sjunkit till ca: 800 rpm. Jag besiktigade en en tjejkompis V*lvo 460 med 1700 rpm tomgång utan problem. Tror nog du kan vara lugn.. |
|
|
Ligger den så högt som 1500rpm blir bilen förmodligen underkänd. Anmärkningen ska bli "Tomgångsvarvtal felaktigt, utsläppskontroll ej utförd"... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Lunken har du inte funderat o sänka rpm? Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Självklart skall den sänkas (varvtalet) men jag tänkte att man skulle slippa göra det nu och göra det till sommaren. "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.