|
|
|
|---|---|
|
Häromdagen vid en helt vanlig växling fick jag knoppen i näven?? Ngt fundersam kollade jag hur det var tänkt med låsning etc och det såg ut som den skulle låsa i ngt spår.Provade att trycka tillbaka men det kändes inte som den låste riktigt och mky riktigt efter lite vxl så lossnade den igen? Åkte in till min lokale Åf service och killen sätter dit knoppen och tokslår rakt ner på knoppen ett antal ggr medans jag ser på :-( hu vad hemskt... Ngn som varit med om ngt liknande problem? | |
|
Jadå, även om bilen inte var en -01 (det var en -87) så hände detta när tjejen övningskörde.. Man blev ju aning förvånad, medans tjejen trodde hon hade haft sönder bilen helt! :-) Tog orginalknoppen, som var låg och "snygg", från en annan bil och pressade på plats. Och ja, när jag sedan behövde ta väck knoppen så var jag lite tveksam, det var ju ingen lätt match - men jag vann! |
|
| Växelspaksknoppen skall tryckas i sitt spår ganska hårt. Min gamla växelspaksknopp hade spruckit invändigt så den satt inte alls, fast det såg så ut... Jag fick den också i näven när jag växlade! Jag köpte en ny BMW Original på BMW i Solna för 150:- jag fick slå dit den också, men nu är den som ny igen! | |
|
Det vanliga problemet brukar vara hur man får loss knoppen, brukar sitta som berget. Men motsatsen förekommer tydligen också.... ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.